F.kaart

belgie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

F.kaart

#1 , 08 jul 2019 19:48

best mensen
ben met mij EU partner in 10 juni 2016 wettelijk samen gaan wonen met mij kind(NL nationaliteit)
aangezien dat niet goed tussen ons we hebben besloten om uit elkaar te gaan
total zijn we 3 jaar en paar manden wettelijk samen
ik heb een vast baan van 38/uur en altijd gewerkt
zou ik mij F kaart van 5 jaar kunnen behouden ?
iemand ervaring me die kan mij nog info
bedankt alvast :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 08 jul 2019 19:53

Wat is de naam van dit document?
Verblijfskaart van een familielid van een burger van de Unie
Elektronische F kaart
Bijlage 9
Wie krijgt deze kaart?
Onderdanen van derde landen die in België verblijven op basis van een recht op gezinshereniging met een Belg of Unieburger, en wiens verblijfsaanvraag is goedgekeurd.

Als de ouder van een minderjarige Unieburger gezinshereniging vraagt met zijn kind, moet het kind zelf geen verblijfsrecht bekomen hebben als “beschikker van voldoende bestaansmiddelen”. Uw kind is een EU-onderdaan ingevolge zijn Nederlandse nationaliteit.

Wat is de geldigheidstermijn?
De F kaart heeft een geldigheidsduur van 5 jaar, tenzij de Unieburger of de Belg die het familielid vervoegt aangeeft voor een kortere periode in België te verblijven. Dan wordt de geldigheidsduur van de F kaart beperkt tot de duur van het voorgenomen verblijf van de Belg of Unieburger.
U verblijft in België en u kiest er niet voor om een kortere periode in België te verblijven. Daarenboven bent u ingevolge uw tewerkstelling in orde met de ziektekostenverzekering voor u en uw zoon en beschikt u over voldoende bestaansmiddelen.

Wanneer moet ik de kaart hernieuwen?
Je moet voor het verstrijken van de geldigheidsduur van de F kaart een duurzaam verblijf aanvragen. Als je duurzaam verblijf niet wordt toegekend, dan wordt je F kaart verlengd voor een periode van 5 jaar (of gelijk aan de verblijfstitel van de Unieburger die je vergezelt).
Als de Dienst Vreemdelingenzaken geen beslissing neemt over de vernieuwing van de kaart voor de vervaldatum, dan moet de gemeente een bijlage 15 afleveren. Dat document dekt voorlopig het verblijf.
Ben je opgenomen in een ziekenhuis of verpleeginstelling? Of ben je opgesloten in een strafinrichting of een inrichting ter bescherming van de maatschappij? Dan ben je tijdelijk vrijgesteld van de verplichting om de vernieuwing van je verblijfskaart aan te vragen. Na de opname of opsluiting kan je alsnog de vernieuwing van je verbljifskaart bekomen. Je legt dan het bewijs van je opname of opsluiting voor.
In welk register word je ingeschreven?
In het vreemdelingenregister.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”