samenwonen of huwelijk met illegale persoon

navyservice
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

samenwonen of huwelijk met illegale persoon

#1 , 17 mei 2019 11:52

Gegroet,
Ikzelf ben Belg van het mannelijk geslacht en alleenstaand. Nu heb ik in het verleden een dame leren kennen waar het vlot mee gaat. Deze dame is echter buitenlandse, Marokaanse, nationaliteit. Zij heeft meerdere familieleden in Belgie wonen, allemaal op wettige wijze.

Enige tijd geleden werd er tussen ons geopperd om samen te wonen. Oke geen probleem , tot , kwam ik er achter dat zij al zes jaar in Belgie woont en ook al drie jaar hier werkt. Wel te verstaan alles illegaal. Zij heeft nooit echter met het gerecht op enige wijze in kontakt geweest.


Wij blijven onze gedachte van samenwoonst en eventueel huwelijk steunen.


Hoe maak ik van deze toestand een legale oplossing ?


Dank U

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 17 mei 2019 12:47

zij zal zich moeten voorzien van de nodige papieren, u kan daar niks aan doen


gelet op de tijd dat zij hier al die illegaal verbleef en vermoedelijk al het bevel heeft gekregen om het land te verlaten is de kans dat zij papieren krijgt zogoed als onbestaande

beste advies dat ik u kan geven is, ga niet meer mee in hun verhaal, ze proberen een schijnhuwelijk uit te lokken om toch aan de nodige papieren te geraken en met alle nadelige gevolgen voor u zelf

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 mei 2019 13:05

Enige tijd geleden werd er tussen ons geopperd om samen te wonen. Oke geen probleem , tot , kwam ik er achter dat zij al zes jaar in Belgie woont en ook al drie jaar hier werkt. Wel te verstaan alles illegaal.
En dat doet bij u geen alarmbel afgaan :?:

In principe kàn het allebei, huwen en samenwonen met een illegaal, hoe absurd dat ook mag lijken, maar bij de overheid gaan in elk geval de alarmbellen afgaan ivm schijnhuwelijk en schijn-samenwonen.

Bedenkt dat niet enkel schijnhuwelijk en -samenwonen strafbaar is, maar ook poging hiertoe ...

http://www.agii.be/thema/vreemdelingenr ... d-huwelijk

http://www.altea.be/nl/actieterreinen/v ... aring.html


Huwen met een niet-EU burger die legaal naar hier komt, is vaak al een administratieve uitdaging...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 17 mei 2019 20:24

Als ze terug in Marokko is hebt u % meer kans dan vanuit BE.
Die is hier 0,0

Terug naar “Europees / Internationaal recht”