Pedofilie hetze tegen mij op een online forum en gebannen

Onschuldig
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Pedofilie hetze tegen mij op een online forum en gebannen

#1 , 15 apr 2019 17:28

Hallo,

Betreft Pedofilie hetze tegen mij op een bekend Belgisch online forum en gebannen nadat ik mij verweerde.tegen dat getrol.

Vraag: Welke advocaat heeft ervaring met online laster en eerroof (art 143 & 144), - ik wil morele schadevergoeding eisen van de forumadministrator. vanuit het buitenland.

Dank bij voorbaat.

Onschuldig

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 15 apr 2019 23:31

Ja met dat internet.... Ik vraag me dat ook af. Wat is de plaats van de feiten en dus welk gerecht dient te vervolgen. Woonplaats van de verdachte, woonplaats van het slachtoffer of de plaats van de server?

Onschuldig
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 apr 2019 00:15

Eigenlijk twijfel ik niet niet aan het rechtsgebied. Ik zoek enkel, vanuit het buitenland, een Belgische advocaat met ervaring in cyberbullying cases (cyberpesten).

Reclame


Onschuldig
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 apr 2019 10:12

Ik stuurde een mailtje naar een advocaat 14 dagen geleden en kreeg niet eens een antwoord. Het probleem is dat ik niet bij een advocaat kan binnenstappen.

mbbs1024
Berichten: 474

#6 , 20 apr 2019 21:34

Beter eerst eens bellen, mensen nemen gewoonlijk wel hun telefoon op.

SabinneSteckmachine
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 apr 2019 00:44

Misschien, is deze link wel iets:
http://forensicron.be/digitale-laster-en-eerroof/

Onschuldig
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 apr 2019 10:41

Inderdaad Forensicron lijkt een zeer interessante mogelijkheid.

Nu, de materiële moeilijkheden om een valabel dossier samen te stellen lijken me haast onoverkomelijk. ten eerste vanwege de contanctproblemen vanuit het buitenland die niet van persoon tot persoon kunnen zijn, en ten tweede omdat ik op dat politieke forum gebannen ben en dus geen toegang meer heb. Dus zowel vanuit het oogpunt van het uitleggen van de zaak als van het verzamelen van een dossier haast onbegonnen werk.

Ik heb er ook weinig aan te winnen, ik ga toch nooit meer toegelaten worden op dat forum aangezien ze me permanent gebannen hebben. Mijn persoonlijke identiteit is ook niet berokken, het gaat om een anonieme avatar. Ik ben 74 en heb nog nooit een avocaat moeten aanspreken. Ik zie tegen de hele heisa op, nog naast de kosten.

Nog voor wat die kosten betreft: als ik de zaak win, wie betaalt dan de kosten? De tegenpartij?

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 apr 2019 09:15

Maar wat wilt u dan bereiken? Een schadevergoeding of zo? Van onbekenden... (want hoe ga je aan de identiteit raken van de mensen die lasterlijke teksten over u verspreidden?)

Onschuldig
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 apr 2019 14:12

Ik dacht aan 'morele schadevergoeding' voor het niet weghalen van zulke inhoud en het volkomen arbitrair bannen van het slachtoffer daarvan zonder gebruik van het forumreglement systeem.. .
Het is duidelijk de verantwoordelijkheid van de forumadministrator om inhoud, die bestrafbaar is volgens de strafwet, weg te halen, als zijn moderator dat niet doet. Het lag niet in mijn bedoeling de vijf pedofilie- trollen te vervolgen. Niettemin blijft hun identiteit niet noodzakelijkerwijze onbekend. Ik was 15 jaar op dat forum en een jaar of zes geleden werden mijn persoonlijke gegevens doorgespeeld aan de politie door de administrator vanwege een klacht van iemand, die ik persoonlijk ken, bij de politie. Daar kwam verder helemaal niets van. Maar het bewijst toch dat het achterhalen van de identiteit niet noodzakelijk een probleem hoeft te zijn. (ik gaf zelfs mijn adres en telefoon beschikbaar voor de politie, behalve mijn identiteit).

Maar weet je, ik heb zelfs niet veel zin om terug in dat forum te duiken om een dossier op te stellen van die laster en eerroof uitingen., wat mij zeker een dag werk zou kosten of meer.

Technisch geproken is het zelfs niet gegarandaard dat ik nog zou kunnen meelezen, want de twee browsers die ik normaal gebruik, blokkeren de website vanwege mijn ban. Ik zou dus toegang moeten proberen te zoeken via het downloaden van andere browsers, of per VPN (anomiem browsen, wat ik nog nooit deed).

Vanuit België zou ik me er allemaal nog mee bezig houden. Vanuit het buitenland, bij gebrek aan face to face direkte contacten en consultaties, nee, ik begin er niet aan. En bespaar mij allicht een hoop geld.
Laatst gewijzigd door Onschuldig op 26 apr 2019 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38583

#11 , 26 apr 2019 14:17

Raar die site zegt wel 'erkend' te zijn maar heeft blijkbaar geen ondernemingsnummer.
Of kijk ik verkeerd?
Vind op dat adres wel een 20 firma's maar niets forensisch.
ook niet op naam forensicron

Komt ook niet voor op lijst privé detectives
https://vigilis.ibz.be/Pages/main.aspx? ... e/vergunde
FM.FRANCOIS Didieravenue de l'Observatoire 1141180 UCCLE14.0365.114/02/2003NMr.FRANSENS FranKBC VerzekeringenProf. Roger Van Overstraetenplein 23000 LEUVEN14.1932.0311/04/2017FMme.FRANSOLET KarinProximusBoulevard du Roi Albert II 271030 SCHAERBEEK14.0298.0425/04/2000FM.FROIDMONT PhilippeP&V AssurancesRue Royale 1511210 SAINT-JOSSE-TEN-NOODE14.0064.0319/03/1998FM.GABRIC Philipperue Pierre Decoster 88 /11190 FOREST14.0468.021

Onschuldig
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 27 apr 2019 12:39

Ze geven een e-mail adres, maar ik heb ze niet willen gecontacteren voor ik een minimaal dossier (data) verzamel, En dat ga ik dus niet (kunnen) doen.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”