Visumaanvraag Thaise vriendin

NeedAnswers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Visumaanvraag Thaise vriendin

#1 , 09 apr 2019 13:53

Beste allen

Sinds een groot jaar heb ik online een vrouw uit Thailand leren kennen. Onlangs ben ik bij haar op bezoek geweest voor 2 weken en het klikt heel goed en we hebben onze relatie officieel gemaakt.
Ik zou graag hebben dat ze bij mij in België komt wonen maar weet niet of dit haalbaar is om dit nu reeds aan te vragen. Is het voldoende dat we elkaar maar 1 keer in het echt gezien hebben of wordt er toch verwacht dat je elkaar meerdere keren bezocht hebt? We chatten wel dagelijks. Telt dit ook mee als bewijs?
Hoe lang zou dergelijke procedure ongeveer duren?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 09 apr 2019 14:20

Ik vrees dat het niet haalbaar is. Voor een dergelijk visum moet je 1 jaar samenwoonst of 2 jaar relatie kunnen bewijzen: http://www.agii.be/thema/verblijfsrecht ... erdelander
"sowieso" schrijf je zo.

berenod
Berichten: 942

#3 , 09 apr 2019 19:32

Niets overhaasten, werkt averechts!
Twee jaar een relatie is toch wel een minimum.
Wat je ook best kan doen is eerst een korte reis voor haar naar hier organiseren, dus een visum kort verblijf (type C) aanvragen.
Theoretisch is dit voor maximum 90 dagen, maar in de praktijk zal men een aanvraag voor zulke lange periode als eerste reis altijd weigeren. 3 weken is veel realistischer.
Ga zelf ook nog een paar keer naar daar.
Op die manier kan je relatie groeien, en gaat zij ook een beter zicht hebben over het leven hier, de meesten denken dat het hier een paradijs is, 1500€/maand inkomen (60,000 Baht/maand) is in hun ogen een immens loon (zéér hoge middenklasse ginder), maar ze beseffen niet dat je er hier amper van toekomt, dat je er eigenlijk quasi onderaan de maatschappelijke ladder mee staat! Hier is alles wel wat duurder dan ginder!

Je kan echt niet verwachten dat een Thaise vrouw gaat emigreren naar een land dat ze niet kent, waar ze de taal niet spreekt, waar de cultuur extreem anders is dan in haar thuisland, haar eten dat ze gewoon is niet te krijgen is of extreem duur, en waar ze aan de andere kant van de wereld gaat zitten ten opzicht van haar familie! Allemaal zonder er eerst een paar keer geweest te zijn?
Dit weten ze op de ambassade ook héél goed hoor!

Informeer je goed op andere websites (google maar naar forum Thailand België), en vraag daar meer info, want het is allemaal niet evident meer om een derdelander (non EU burger) naar hier te halen, zelfs voor een korte reis.

Men is op de dienst immigratie (zeer terecht trouwens) zich terdege van bewust dat een zeer groot percentage van zulke relaties vanuit het oogpunt van de buitenlander dikwijls hoofdzakelijk een economische reden hebben met als doelstelling in Europa te geraken.

Veel succes alvast!

(P.S. zelf al 15 jaar gehuwd met een Thaise)

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”