Vreemdelingenrecht

Teneinderaad93
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vreemdelingenrecht

#1 , 21 mar 2019 09:38

Mijn vriend en ik zijn 1,5 jaar samen. We wonen een jaar samen, wettelijk samenwonen gestart vanaf 11 april 2018.
Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij een oranje kaart en procedure gezinshereniging lopen met zijn zus. Die procedure werd ook weer geweigerd ( zoals de andere procedures) dus zijn we de procedure wettelijk samenwonen gestart. Ik wist dat er een onderzoek zou komen. Onderzoek geweest. Aanvraag weer geweigerd. Dus in hoger beroep gegaan. De rechtszaak zou voorkomen in mei. Afgelopen zondag stond plots de politie hier met ibz. Ze hebben mijn vriend opgepakt en naar een gesloten immigratie centrum gebracht. De advocaat zou hoger beroep indienen, maar tot nu toe is er nog niks gebeurd. Ik begrijp heel goed dat België streng moet zijn met het geven van verblijfsvergunningen en dergelijke, maar ik vindt dat het onderzoek van schijnrelatie, alles behalve eerlijk is verlopen. Ik als Belgisch heb zelf nooit mijn verhaal mogen doen of verklaringen af mogen leggen. Op dit ogenblik ben ik dan ook erg teleurgesteld, mijn vriend woont meer als 3 jaar in België, heeft alles gedaan om in de Belgische maatschappij te passen. Integratie cursussen, Nederlands leren, had zelfs een vast contract bij een werkgever, maar voor België blijkbaar niet genoeg om een oprecht eerlijke man hier te laten verblijven, zijn hele familie is overal ter wereld gaan wonen. In zijn land is er niemand meer.
Wat kunnen we nog doen of heeft iemand raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 mar 2019 12:05

Lukt gezinshereniging niet dan proberen ze het met samenwonen, en daarna volgt bijna zeker schijnhuwelijk

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2019 12:13

Het is het uitmelken van de mogelijke procedures in dit land. En dan zijn ze hier enkele jaren en komen er anderen voor in actie om ze hier te houden. België het land met de wetten met bodemloze putten.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 21 mar 2019 13:00

Politiek correct zijn bovenstaande antwoorden niet.

Maar aan de andere kant, al te dikwijls reflecteren ze spijtige, droeve realiteit . :evil:

Schijnhuwelijken komen te veel voor, ook schijnhuwelijken waar de schijn van één kant komt....

mjers
Berichten: 1788

#5 , 21 mar 2019 14:10

Tja, Als die man geen verblijfsvergunning kan krijgen dan zal daar wel een goede reden voor zijn.
Daar hebben mensen over beslist die zich ganser dagen bezighouden met deze problematiek.

Heeft hij al eens iets mispeutert in Belgie?
Heeft hij gelogen over zijn identiteit?
Heeft hij familie met een strafblad?
Heeft hij extreme ideën?
Hoe ziet zijn sociale media eruit?

Als jullie oprecht een koppel zijn en jullie willen trouwen en de man is geïntegreerd en hij heeft werk... Dan zal hij niet uitgewezen worden.


Er is dus iemand die van mening dat hij dient uitgewezen te worden... Wat kan de reden hiervan zijn?

Teneinderaad93
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 mar 2019 16:35

Deze reacties had ik inderdaad wel weer verwacht.
Volgens mij heb in het nergens over trouwen gehad?
We waren al samen toen hij in de procedure gezinshereniging zat. Het was zijn advocaat die dat aan heeft geraden om voor wettelijk samenwonen te gaan. Niet eens onze eigen beslissing, maar hier hebben de meeste weer het idee zo te zien dat het over een schijnrelatie gaat. Begrijp ik ergens wel, want het gebeurd vaak genoeg. Het feit is dat er volgens mijn mening niet genoeg onderzoek gedaan is. Zeker niet langs mijn kant, want ik heb nooit een verklaring af moeten leggen bij de politie of dergelijke, staan ook enorm veel fouten in het dossier.
En nee niks mispeutert in België
Niet gelogen over zijn identiteit
Geen familie met een strafblad
En al zeker geen extreme ideeën
Zijn sociale media ziet er uit zoals elke gewone persoon.

Hij is moeten stoppen met werken, zijn advocaat had gezegd dat hij mocht werken en heeft hij toen gedaan en vast contract gekregen. Tot zijn baas een brief kreeg dat dit niet mocht.
Hij is altijd en tegen iedereen eerlijk geweest.
Maar ik vrees helaas dat ik ook via hier mijn tijd zit de verliezen, aan de meeste reacties te zien. Bedankt aan de gene die wel normaal kunnen reageren!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 21 mar 2019 17:06

Volgende stap om te blijven is vader worden van een kind :evil:

Teneinderaad93
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 mar 2019 17:28

Zal ik je maar meteen gerust stellen mava105 !!
Kan geen kinderen krijgen.
wat een onwijs trieste reactie, ik vraag gewoon om raad of iemand met ervaring. Niet voor die onzinnige reacties van u

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 mar 2019 17:50

Mava105 ik dacht dat dit een juridisch forum was; en geen forum om de wetten te omzeilen.
Kinderen kopen om de wet te kunnen omzeilen vind ik walgelijk. Kinderen zijn geen hulpmiddelen of gebruiksvoorwerpen ( ikzelf heb geen kinderen maar wel respect voor kinderen ).

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 21 mar 2019 19:44

Mijn reactie was niet bedoeld als tip maar om aan te geven wat er nu gaat volgen. Mijn smilie :evil: achteraan niet gezien? (Evil or very mad)
Maar het is wel de realiteit.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#11 , 23 mar 2019 11:50

Gelet op feit dat we niet alle elementen hebben - Van welk land afkomstig .. redenen van verschillende wijzigingen - steeds een andere procedure opstarten en beroep - erg strenge wetgeving de laatste 10 jaar. Er is wel een zekere realiteit en de steeds weigerende overheid met nu al een gedwongen opsluiting voor repatriëring. Daarvoor kennen we de redenen niet. Ofwel hebt u een advocaat die beroep kan aantekenen ik dacht bij de K.I. bij hof van beroep.
JurecaBE moderator

WP002
Berichten: 1479

#12 , 23 mar 2019 16:42

Zal ik je maar meteen gerust stellen mava105 !!
Kan geen kinderen krijgen.
wat een onwijs trieste reactie, ik vraag gewoon om raad of iemand met ervaring. Niet voor die onzinnige reacties van u
Ik vind dit ook een zeer ongepaste reactie. Mijn vrouw en ik zijn ook ongewensr kinderloos. Dit soort opmerkingen doen gewoon pijn.

Oude Belg
Berichten: 3192

#13 , 23 mar 2019 16:55

Misschien toch de reactie van Mava lezen en proberen te begrijpen? Het is inderdaad vaak de (trieste) realiteit. Haar reactie was over het vreemdelingenrecht, niet over fertiliteit.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Europees / Internationaal recht”