Visum engeland

fu2iosa
Topic Starter
Berichten: 6

Visum engeland

#1 , 13 mar 2019 17:20

Beetje met de handen in de haren.
Ben dus zelf Belg mijn vrouw is chinese met belgische verblijfkaart (F-kaart). Graag zouden wij naar London gaan voor een paar dagen. Volgens de gov.uk website zouden we geen visum nodig hebben als ze met mij samen reist? Is dit correct?
Tevens lees ik overal dat ze dit recht ons soms ontzeggen en we een EEA-permit nodig hebben.
Belde dus al verschillende keren naar de ambassade maar altijd antwoordaparaat ook tijdens openingsuren. Dan maar betalend nummer gebeld van de tls (visum service op de engelse site)
Die vertelden me om te mailen op de site zodat ik het Belgische centrum heb. Doe ik dus, meerdere malen met hetzelfde als antwoord. Dat ze me geen informatie kunnen verschaffen dat ik betalend nummer moet bellen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Enig idee aub ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 13 mar 2019 19:42

Hier vind je alle info:

https://www.gov.uk/family-permit

Bij "Apply" kom je op de site van de UK overheid (Visa4UK) waar je moet registreren en dan alles invullen om de EAA permit aan te vragen.
Er gaat ergens in die procedure gevraagd worden welk TLS kantoor je wil gaan om de biometrische gegevens van je echtgenote op te laten nemen (normaal in Brussel, recht over het Zuidstation op de Avenue Fonsny).
Daar geef je ook haar paspoort af, een week of twee later kan je het dan gaan oppikken.

Ik heb het voor mijn echtgenote ook gedaan een jaar of twee geleden...

Goed opletten, indien je dan met je echtgenote naar de UK gaat, zie dat je bij de grensovergang altijd bij haar bent, ook indien er aparte controle posten voor EU burgers en niet-EU burgers zijn, je moet mee met je echtgenote bij de niet-EU burgers aanschuiven, want als je er niet bij bent komt ze er niet in!

Groot voordeel is dat die EAA permit gratis is, ik heb nu voor een toekomstige reis en de Brexit onzekerheden geopteerd om een gewoon visum voor haar aan te vragen (geen probleem wanneer ze een vast inkomen heeft), maar dit kost wel een stevige 170€!

fu2iosa
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 14 mar 2019 10:32

Bedankt voor de reactie.

Had dit echter al gedaan. Een uur of twee bezig geweest met het volledige dossier in te vullen. Toen we dan uiteindelijk een kantoor moeten kiezen vertelde de site ons dat er geen kantoren beschikbaar waren voor deze optie.
Bellen naar de ambassade heeft je een constant antwoordaparaat ook tijdens openingsuren.
Betaald nummer verteld ons te mailen naar het Belgisch kantoor. En de mails die we terug krijgen zeggen ons te bellen naar het betalend nummer.
1 grote scam in mijn ogen.
Dat ze dan gewoon zeggen dat we een visum moeten nemen ...
Maar nee dat zou wss tegen de grondwet zijn daar ik specifiek naar het eea permit vraag.
Echt schandalig is hun manier van werken.
Blijkbaar had je jaar of twee geleden meer geluk. Nu is er geen beginnen aan. Ondertussen al hogerop gemailt. Ook geen antwoord. Geef die mannen maar vlug hun brexit. Ze verdienen precies niet veel beter. Jammer dat wij er ook moeten onder lijden.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”