Hulp; terug naar Belgie, dringend raad en advies nodig,…

importford
Topic Starter
Berichten: 5

Re: Hulp; terug naar Belgie, dringend raad en advies nodig,…

#16 , 07 nov 2014 04:16

hoe kan ik goedkope kamers te huur vinden?
In Zaventem of Brussel of.......?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 07 nov 2014 16:42

http://www.immoweb.be" onclick="window.open(this.href);return false;


Reclame

importford
Topic Starter
Berichten: 5

#19 , 08 nov 2014 08:14

hartelijk dank

Franciscus
Berichten: 38733

#20 , 08 nov 2014 17:49

U kan per mail ook contact nemen met OCMW van Zaventem maar deze zullen u vermoedelijk doorsturen naar het OCMW waar u als laatste was ingeschreven in het bevolkingsregister.
Doe dat VOOR u naar België komt.. via internet kan men de gegevens van een ocmw makkelijk vinden.
Mail dan en vraag naar Sociale dienst. Vraag naar een contactpersoon en bespreek met deze uw probleem.

TheJudge007
Berichten: 366

#21 , 08 nov 2014 20:36

Waarom wil de TS perse terug naar Belgie komen? Er is blijkbaar niemand die hem met open armen wil ontvangen, zelfs zijn familie niet. Behalve dan misschien alle posters in deze draad. Van de welstand hier leven is ook geen pretje. Ik vermoed dat hij meer problemen hier zal krijgen dan dat hij daar mogelijk al heeft. Ik zou toch 2x nadenken vooraleer de stap te zetten. Hij woont er al 15jaar. Het leven hier is ook veel duurder. Kan hij geen contact zoeken met andere Belgen in Thailand ? Ik ken mensen die ooit naar Thailand vertrokken zijn en nooit meer willen terugkomen.

chantika
Berichten: 961

#22 , 08 nov 2014 21:38

Ts wil naar België komen voor een betere toekomst voor zijn dochter van 9 jaar. Als hij hier is en werk gevonden heeft zal hij zijn dochter laten overkomen en gezinshereniging voor zijn vrouw aanvragen. Voor mensen die genieten van een Belgisch pensioen of huuropbrengst of rente van een redelijk kapitaal is het leven in Thailand een zegen. Geen winter en alles is er inderdaad veel goedkoper. Met een beperkt bedrag kan je er inderdaad leven zoals God in Frankrijk. Maar als je enkel moet leven van de inkomsten aldaar is dit anders. Ik zou ts aanraden om via computer hier aan een betrekking te komen liefst met woonst. Ook zijn komst uitstellen tot na de winter.

importford
Topic Starter
Berichten: 5

#23 , 09 nov 2014 08:27

ik wil inderdaad terug werk zoeken in belgie, en later zorgen dat mijn dochter goede opvoeding en scholing krijgt.
Ik weet dat dit moeilijk zal zijn, maar ik moet het proberen.
ik heb geen andere oplossing.
Ik zal waarschijnlijk 1 maand of langer in een jeugdherberg of een opvangcentrum moeten slapen maar dat moet nu eenmaal zo zijn.
dit is mijn eigen fout.

berenod
Berichten: 942

#24 , 10 nov 2014 10:19

ik wil inderdaad terug werk zoeken in belgie, en later zorgen dat mijn dochter goede opvoeding en scholing krijgt.
Ik weet dat dit moeilijk zal zijn, maar ik moet het proberen.
ik heb geen andere oplossing.
Ik zal waarschijnlijk 1 maand of langer in een jeugdherberg of een opvangcentrum moeten slapen maar dat moet nu eenmaal zo zijn.
dit is mijn eigen fout.

Indien de motivatie er is zal dit zeker lukken, het is mij ook gelukt na een afwezigheid van +20 jaar!
Het enige wat ik wel zou proberen in uw plaats is om zoveel mogelijk cash bijeen te krijgen om die eerste maand te overbruggen. Indien mogelijk zou een 1000 Euro u moeten in staat te stellen om de periode te overbruggen totdat u een leefloon ontvangt/werk vind.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”