Omgangsrecht broer/zus

claartjeborgmann
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Omgangsrecht broer/zus

#1 , 26 sep 2022 22:45

Mijn zusje van 10 woont momenteel alleen met onze moeder (en af en toe mijn stiefvader (haar echte vader)).
Onze oudere zus en ik zijn uit huis gezet op jonge leeftijd. Mijn moeder met vastgestelde psychische problemen (manie,bipolair) staat niet open voor een compromis. Alleen als we goed contact met mama hebben mogen we ons zusje zien bij hun thuis (we mogen vaak niet ergens heen zonder mama omdat ze ons niet vertrouwd met haar alleen).
Als we dan op bezoek komen spelen we even met haar maar al snel draait het alleen om mama en gaat ons zusje op de ipad spelen.
Het schommelt ook steeds, het ene moment is mijn oudere zus de favoriet en het andere moment ben ik dat. Maar als je geen favoriet bent zoals ik nu dan is er helemaal geen contact. Ik ben nu al 5 maanden uitgesloten en contact met mama is nu onmogelijk door constante verwijzingen en boosheid naar mij toe. Mijn vraag is nu; Wat kan ik doen om mijn zusje te zien en liefst zonder dat mama erbij is? Wat zijn mijn rechten hiervoor en hoe gaat dat in zijn werk? Ik ben zelf 20 jaar ik studeer en woon op mezelf hoe pak ik dit het beste aan met de weinige middelen die ik bezit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 26 sep 2022 22:49

Vraagje: hoe bent u als minderjarige uit het huis gezet kunnen worden (door uw moeder)? Verzaakt zij aan haar onderhoudsplicht tov u? Ten tweede: Dit is een Belgisch juridisch forum. Voor het Nederlands recht neem je contact op met https://www.legalspot.nl/juridisch-forum

claartjeborgmann
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2022 22:57

Vraagje: hoe bent u als minderjarige uit het huis gezet kunnen worden (door uw moeder)? Verzaakt zij aan haar onderhoudsplicht tov u?
Toen ik 17 was dwong ze mij om mijn spullen te pakken en weg te gaan. Omdat het in mijn ogen toen niet anders kon en alles zo uit de hand liep deed ik dit ook en ben ik bij mijn zus gaan inwonen die 2 jaar daarvoor ook uit huis werd gezet. Omdat dit niet zomaar kan natuurlijk werd er ook politie en jeugdzorg bij betrokken en toen werd mijn zus mijn pleegmoeder tot ik 18 werd.

Reclame

Terug naar “Europees / Internationaal recht”