nederlandse seining

roadhawk
Topic Starter
Berichten: 1

nederlandse seining

#1 , 20 mei 2015 22:38

Beste raadgevers

op 2 mei 2001 ben ik veroordeeld bij verstek in nederland tot een gevangenisstraf van 15 maanden waarvan 5 maanden voorwaardelijk voor feit 1 : opzettelijk handelen in strijd met een in artikel2,eerste lid, aanhef en onder B van de opium gegeven verbod,meermalen gepleegd
feit 2 : opzettelijk handelen in strijd met een in artikel2,eerste lid, aanhef en onder A van de opium gegeven verbod,meermalen gepleegd

destijds ben ik op aanraden van mijn Belgische advocaat niet naar de rechtspraakgeweest omdat Belgie niet uitleverde, zes jaar later werd het uitleveringsverdrag met Nederland getekend, nog eens 4 jaar later dan zijn we 2010 stond men aan mijn deur met een europees arrestatiebevel welk ik heb aangevochten op de Belgische rechtbank
De Belgische rechbank wijst de tenuitvoerlegging af omdat de feiten naar Belgisch recht verjaard zijn

nu zijn we 2015 en ik zou op familiebezoek moeten in Canada MAAR sta nog steeds geseind met europees aanhoudingsbevel

mijn vraag is: een nieuwe uitleveringswet getekend 5 jaar na mijn vonnis, alsook het verlengen van de verjaring in Nederland ,meer dan 10 jaar na mijn vonnis ,is dit juist dat dit werkt met terugwerkende kracht ? anders zal ik er nooit vanaf komen indien men blijft verlengen ,
heeft er iemand een correct antwoord op mijn vraag, Belgische justitie kan me niet helpen zeggen ze en wanneer ik naar het arrondissementsparket in Maastricht bel zeggen ze dat dit niet gaat over telefoon maar persoonlijk moet naar daar gaan , aangezien ik niet weet of het verjaard is is dit onmogelijk

dank bij voorbaat voor een antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 20 mei 2015 23:00

Stel die vraag eens op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zitten een pak juristen die u naar de Nederlandse wetgeving kunnen helpen.

Bij mijn weten weigert men in Canada personen met een drugverleden.... Canada zal bij de aanvraag navraag doen bij de EU.
Het verzwijgen aan de grens is al voldoende om direct uitgewezen te worden.
Dus laat u zeker goed voorlichten.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 20 mei 2015 23:20

Eens kijken op TV bij een Vlaamse zender dan ziet u hoe de grenscontrole gebeurd in Canada.
Men heeft idd geen visum nodig voor een kort bezoek.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 21 mei 2015 08:36

Canada (net zoals de VS en een groot aantal andere landen) weigert de toegang aan personen die veroordeeld werden wegens drugsfeiten:

Under Canada’s immigration law, if you have committed or been convicted of a crime, you may not be allowed into Canada. In other words, you may be “criminally inadmissible.”

This includes both minor and serious crimes, such as:

theft,
assault,
manslaughter,
dangerous driving,
driving while under the influence of drugs or alcohol, and
possession of or trafficking in drugs or controlled substances.

You can find a list of criminal offences in the Criminal Code of Canada and the Controlled Drugs and Substances Act.

If you were convicted of a crime when you were under the age of 18, you may still be able to enter Canada.

Er bestaan wel uitzonderingen op, check deze site: http://www.cic.gc.ca/english/informatio ... iction.asp" onclick="window.open(this.href);return false; Maar wees zeker vooraleer u vertrekt of u riskeert te worden gestopt en op het volgende vliegtuig terug te worden gezet (in het beste scenario).

Uw advocaat heeft u indertijd m.i. geen dienst bewezen door gewoon verstek te geven op die rechtzaak, dit kan u nog héél lang achtervolgen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 21 mei 2015 09:04

Betreffende de verjaring van strafuitvoering in Nl na wat gesnuister: u dient te weten welke de hechtenis is die normaal wordt voorzien voor het misdrijf.

Opiumwet, art 10:

Hij die opzettelijk handelt in strijd met het in artikel 2, onder B of D, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
5
Hij die opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 2, onder A, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
6
Indien het feit, bedoeld in het tweede, derde onderscheidenlijk vijfde lid, betrekking heeft op een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik, wordt gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie opgelegd.


Dan:

Artikel 70 [Verjaring strafvordering]
1.
Het recht tot strafvordering vervalt door verjaring:

in drie jaren voor alle overtredingen;

in zes jaren voor de misdrijven waarop geldboete, hechtenis of gevangenisstraf van niet meer dan drie jaren is gesteld;

in twaalf jaren voor de misdrijven waarop tijdelijke gevangenisstraf van meer dan drie jaren is gesteld;

in twintig jaren voor de misdrijven waarop gevangenisstraf van acht jaren of meer is gesteld.

Let op, dat is de verjaringstermijn voor de strafvordering, voor de termijn voor de strafuitvoering diet u daar 1/3e bij te tellen, te rekenen vanaf de datum van veroordeling.

Dus in uw geval zou het wel eens 30 jaar kunnen zijn.

Maar let op: dit is enkel na snel opzoeken, u dient een advocaat in NL te consulteren hiervoor. Of indien u houdt van risico, ter plaatse gaan informeren :-)
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Ronald1168
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

#6 , 16 feb 2018 14:08

Als u niet met een omweg in een Nederlandse cel wil eindigen raad ik u ten stelligste af naar Canada af te reizen, het risico bestaat dat de zogenaamde Schengen seining van u ook bekend is in het Interpol opsporingsregister. U kunt in Canada worden aangehouden en op het vliegtuig naar Nederland worden gezet. In feite kan de uitlevering nog steeds plaatsvinden als u in ieder ander land dan Belgie begeeft. Dus alleen in Belgie blijven.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 16 feb 2018 16:18

TS zit na 2 jaar en 8 maanden ofwel in een Nederlandse cel, of loopt vrij rond in ons land.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”