Kan ik reis met de trein van België naar Verenigd Koninkrijk

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Kan ik reis met de trein van België naar Verenigd Koninkrijk

#1 , 01 jan 2013 16:11

Kan ik reis met de trein van België naar Verenigd Koninkrijk en terug te keren na een bezoek aan mijn familie woont in het Verenigd Koninkrijk?

Mijn nationaliteit is Bangladesh. Maar ik heb verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd in België, zoals 5 jaar kaart, om de 5 jaar krijg ik komende 5 jaar. Alleen het verschil is dat ik niet toegepast in Stadhuis voor belgiun nationaliteit (vanwege de nationaliteit van een mens is altijd een, en ik wil om het te houden zoals het is, ik nog nooit gevoeld wat ik nodig had hier in België, maar ik moet mijn familie te bezoeken soms gewoon voor weekendje weg).

Maar hoe kan ik gaan met de trein naar het Verenigd Koninkrijk uit België? Moet ik visum voor UK of ik kan worden als gewone Belgiun persoon Verenigd Koninkrijk te bezoeken in het weekend en terug te keren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 01 jan 2013 16:23

U bent GEEN EU onderdaan noch hebt u de Belgische nationaliteit.
U zal moeten nakijken of u als onderdaan van Bangladesh een visum moet hebben.
maar is wel een Commerwealth land
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemenebest_van_Naties" onclick="window.open(this.href);return false;

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 01 jan 2013 16:51

Dat betekent dat, om deze reden, ik moet gelden voor Belgiun nationaliteit, want zijn frustrerend, ik wil familie te ontmoeten (wanneer ik wil of ik voel me vrij of met werk vakantie), maar ik moet een aanvraag voor VISA, hoewel ik permanente EU-toegang te beschikken. Snap ik wel nu.

Als ik meer dan 5 jaar ben in Leuven, 10 jaar ongeveer. Moet ik gewoon stadhuis mijn Belgisch nationaliteit aanvragen?

Hoelang duurt het drama bij stadhuis voor onze ongeveer?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 01 jan 2013 17:52

Dit eens lezen:
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=n ... 4169,d.ZG4" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Europees / Internationaal recht”