Wijnbouw

Denjoeye
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wijnbouw

#1 , 27 nov 2018 14:58

Beste,

Ik zit met enkele ideeën ivm met een wijnbouw project die ik graag zou uitwerken maar weet geen raad omdat ik er niets van terug kan vinden.

Ikzelf heb 6ha landbouwgrond ter beschikking. Is er een mogelijkheid dat ik deze vol zet met wijnranken (privé geld) en dan de wijnstokken verhuur (onder leasing of,...) naar een wijnboer? Ikzelf ben geen landbouwer of heb geen landbouwnummer.

Moet ik daarvoor beter zelfstandig gaan worden om de belastingen te drukken?

Is dit verboden bij wet als privé persoon?

Zelf zou ik niet werken enkel de grond en ranken zijn van mij die verhuurt worden aan een wijnboer (met landbouwnummer)

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 27 nov 2018 15:16

Op het eerste zicht denk ik: recht om een beroepswerkzaamheid uit te oefenen en dus een dienst onder het btw wetboek art 18. Dat kunt u dus niet als particulier doen, wel als eenmanszaak natuurlijk.

Denjoeye
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2018 16:31

Op het eerste zicht denk ik: recht om een beroepswerkzaamheid uit te oefenen en dus een dienst onder het btw wetboek art 18. Dat kunt u dus niet als particulier doen, wel als eenmanszaak natuurlijk.
Dient u dan ook een landbouwnummer te hebben of moet u zelf wijnbouwer zijn om dit te kunnen doen als “eenmanszaak”

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”