Landbouwgrond kopen - ruzie in de familie

guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

Landbouwgrond kopen - ruzie in de familie

#1 , 28 sep 2018 22:54

Rechtover mij licht een stuk landbouwgrond waar ik interesse in heb om dat te kopen. Na wat rond te bellen
blijkt het eigendom te zijn van een 10-tal familieleden maar die hebben onderling geen contact meer.
Ik heb met een aantal van hen gebeld en die zijn positief om dit te verkopen (het is een erfstuk van lang geleden).
Die mensen wonen verspreid over verschillende provincies bovendien. Individueel zal iedereen hoogstwaarschijnlijk
akkoord zijn, maar ze willen blijkbaar elkaar niet meer zien. Hoe pak ik dat best aan? en hoe overleg ik met 10 mensen
over de prijs?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 28 sep 2018 23:23

Als ze individueel niet akkoord komen, maar elkaar niet willen zien, kunnen ze iemand volmacht geven om in hun plaats te tekenen. Moet wel notarieel, dus kost wel wat.

Helemaal koosjer is het niet, maar degenen die niemand willen zien, zouden apart(mits akkoord van de notaris/ of wellicht notarissen) , op voorhand maar op dezelfde dag, de akte kunnen komen tekenen.

Voor de prijs zou ik zeggen doe een voorzichtig bod, en beperk het in de tijd. Prijsindicatie kan uw notaris voor zorgen, is afhankelijk van veel factoren.

guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

#3 , 02 okt 2018 11:39

Er zijn 12 eigenaars, is het aan mij om die één voor één te overtuigen van mijn aanbod en dus te contacteren?
Daarenboven wonen ze allemaal ver uit elkaar. De contacten onderling tussen die eigenaars (verre familie van elkaar)
zijn sterk verwaterd.

Reclame

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 okt 2018 15:21

Er zijn 12 eigenaars, is het aan mij om die één voor één te overtuigen van mijn aanbod en dus te contacteren?
Wie zou dit anders gaan doen? U bent de vragende partij. U kan eventueel kunnen vragen of uw notaris dit kan/wil doen.

Terug naar “Landbouw recht”