vergunning ingetrokken

Wennie
Topic Starter
Berichten: 65

vergunning ingetrokken

#1 , 30 jan 2018 11:09

Een beetje ten einde raad advies gezocht...

Meer dan een jaar geleden krijg ik een klacht tegen mijn paardenstal die gelegen is in agrarisch gebied, net een 100m te ver van mijn woning gelegen om goed te zijn volgens de nieuwe wet.

Heel de malle molen doorlopen voor een vergunning te krijgen. Op 29/12/2017 is periode om beroep aan te tekenen afgelopen. Op 4/01/2018 is mijn vergunning goedgekeurd!

Op 9/01/2018 krijg ik een brief van het agentschap omgeving dat meneer x toch beroep aangetekend! geen paniek dacht zowel de gemeente als ikzelf zijn brief komt te laat. En dan nog met de bewoording dat meneer x pas op 14/12 de beslissing op zijn bureau heeft gevonden. Niet mijn probleem dachten wij. Voor iedereen dezelfde regels. De gemeente laat weten dat ze wel degelijk hebben gesproken met het agentschap omgeving en dat het personeel van meneer x akkoord was om de vergunning af te leveren.

Iets later rond 16/01/18 een brief van de Provincie, dat mijn vergunning weer is ingetrokken en dus on hold staat en ik de werken niet mag starten.

Kan dit zomaar? Wat kan ik hier tegen inbrengen? Momenteel onderzoekt men mijn zaak maar ondertussen zit ik alweer na heel wat slapeloze nachten met veel ???

Kan men zomaar terug komen op de beslissing en al zeker dat meneer zijn klacht te laat kwam.

Neem ik een advocaat onder de arm of waar kan ik terecht? daar dit geval naar mijn gevoel stinkt naar machtsmisbruik van meneer x

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jan 2018 12:18

Wanneer werd die stal gebouwd? met bouwvergunning?

Wennie
Topic Starter
Berichten: 65

#3 , 30 jan 2018 14:00

Stal staat er 5 jaar (zoals alle stallen hier zonder vergunning)

Reclame

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2018 11:48

in januari kreeg u dus de vergunning van het schepencollege? Dan zal er waarschijnlijk iemand beroep aangetekend hebben tegen de beslissing van het cbs bij de deputatie?

Wennie
Topic Starter
Berichten: 65

#5 , 01 feb 2018 16:39

Beste,

Idd klopt maar de klacht kwam wel na het afsluiten van de periode om klacht neer te leggen. En voor mij is toch wel iedereen gelijk voor de wet zou ik denken? Mede ook dat onze gemeente afgestemde met deze dienst en ze akkoord waren voor de vergunning.

Terug naar “Landbouw recht”