Boer zijn koeien op mijn weide en minnelijke schikking vrederechter en na drie jaar nog niets gedaan

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

Re: Verjaringstermijn akkoord vrederechter

#46 , 05 mei 2019 18:00

P.V. van minnelijke schikking heeft dezelfde waarde als een vonnis.
"Een afsluiting plaatsen" is te weinig nauwkeurig om te laten uitvoeren.
Laat een offerte opmaken door een aannemer. Stuur die per aangetekende post op naar uw buur en vraag zijn akkoord hiermee. Dagvaardt daarna voor de bevoegde rechtbank en vraag toelating de werken uit te voeren overeenkomstig deze offerte, kosten invorderbaar op voorlegging van de factuur.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
calendomatic
Topic Starter
Berichten: 86

#47 , 23 sep 2019 10:19

Kan ik aan de vrederechter die het pv heeft opgesteld via email vragen wat zij bedoelde met het plaatsen van een "afsluiting"?

Bedoelde zij een afsluiting zoals de weide elders werd afgesloten of iets anders...??

"Er staat geschreven in het pv dat de verwerende partij een afsluiting zal plaatsen tussen beide percelen tegen uiterlijk 31 juli 2016. Alsook dat de andere afsluiting zal verwijderd worden.
In en standaardformule achteraan staat " de verschijners aanvaarden dat bij niet naleven van deze overeenkomst de tenuitvoerlegging van deze akte mogelijk wordt door het ambt van de gerechtsdeurwaarder die meteen gerechtigd wordt de kosten van betekening en tenuitvoerlegging te innen lastens de de weerspannige partij."

Anders start ik een vordering tot afpaling en plaats er nadien op mijn kosten een betonnen afsluiting...


viewtopic.php?f=39&t=101826&p=583680#p583680

Thx,

Franciscus
Berichten: 38587

#48 , 23 sep 2019 10:37

Dan moet u doen wat in de overeenkomst staat.
En wat @scorpioen ook al heeft aangegeven

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”