Boer zijn koeien op mijn weide en minnelijke schikking vrederechter en na drie jaar nog niets gedaan

Bart 01
Berichten: 153

Re: Boer zijn koeien op mijn weide,....

#16 , 07 jul 2015 13:40

Maar als ie zijn koeien niet op tijd weg haalt zou ik wel echt gaan spuiten. (dat bedoelde ik eigenlijk)
10 koeien x 4.000 €
Veel succes en fijn dat u niet aarzelt om een dier dat zelf heel bewust kiest om daar te staan een pijnlijke dood te schenken.

Allemaal los van het feit dat TS het gras natuurlijk ook nodig heeft voor de paarden die er nadien moeten opkomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#17 , 07 jul 2015 13:43

Boer zou gewaarschuwd zijn na een aangetekend schrijven, hij zou dan zelf de verantwoordelijkheid dragen.

WP002
Berichten: 1479

#18 , 07 jul 2015 14:05

Ik wil nu niet de groene moraalridder uithangen, maar u hebt initieel een probleem met de boer. De koeien kunnen daar niets aan doen. (en nee, u mag ook de boer niet vergiftigen!)

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#19 , 07 jul 2015 14:11

Je kan er de paarden gewoon ook even tussen zetten?

giserke
Berichten: 2434

#20 , 07 jul 2015 14:12

Boer zou gewaarschuwd zijn na een aangetekend schrijven, hij zou dan zelf de verantwoordelijkheid dragen.
Als U de wei met gif spuit terwijl die Koeien daar staan, komen de blauwe vrienden U uit uw bed lichten. Zo simpel is het.

WP002
Berichten: 1479

#21 , 07 jul 2015 14:22

Ik heb hier een geladen geweer, ik ga op u (of uw koe) schieten. Als u (of uw koe) niet opzij gaat en u (of uw koe) wordt geraakt door een kogel dan is het uw eigen schuld...

... de rechter die die argumentatie volgt moet ik denk ik nog tegenkomen.

Turaki
Berichten: 6870

#22 , 07 jul 2015 16:18

Boer zou gewaarschuwd zijn na een aangetekend schrijven, hij zou dan zelf de verantwoordelijkheid dragen.
Bulshit. Het is niet omdat iemand anders een fout maakt, dat je hierdoor het recht hebt om zelf een (veel grotere) fout te maken.

tira00
Berichten: 929

#23 , 07 jul 2015 16:54

Welke fout?
Je eigen grond bewerken?

eylis
Berichten: 8836

#24 , 07 jul 2015 16:57

Nog een tipje: als je van plan bent om paarden op de wei te houden, moet je sowieso (schrik)draad rondom de wei spannen. De pinnekesdraad (voor koeien) moet er zeker af en staat toch te laag. Dus je kan de boer laten weten dat je op X datum de draad van je eigendom gaat halen.

Turaki
Berichten: 6870

#25 , 07 jul 2015 20:14

Welke fout?
Je eigen grond bewerken?
Een ander zijn dieren vergiftigen?

tira00
Berichten: 929

#26 , 07 jul 2015 21:57

Een ander zijn dieren vergiftigen?
Bulshit, de eigenaar heeft daar zijn dieren niet meer op te zetten.

giserke
Berichten: 2434

#27 , 07 jul 2015 23:13

Een ander zijn dieren vergiftigen?
Bulshit, de eigenaar heeft daar zijn dieren niet meer op te zetten.
Ben je er mee aan het lachen of zo?
Als jij vergif smijt op je grond terwijl je ziet dat er koeien op staan, dan vergiftig je die koeien met voorbedachte rade.
En jij zal opdraaien voor iedere koe die zijn kop neerlegt of niet meer verkoopbaar is + gegarandeerd een correctionele procedure aan je been met dierenwelzijn en eventueel die boer als burgerlijke partij.

De enige juiste procedure is een PV laten opmaken door de politie, en die boer voor de rechtbank trekken en een verwijdering van die koeien eisen.
En een vergoeding eisen per dag dat die koeien op uw grond staan te grazen.

octopus
Berichten: 235

#28 , 06 okt 2015 12:45

Met landbouwwetgeving moet je heel goed oppassen, en ik spreek uit ervaring.
Als die boer kan bewijzen dat zijn koeien op uw weide grazen (tegen betaling of gratis) , en hij speelt het hard, dan krijgt die boer recht op die weide!
Hij hoeft er geen 30 jaar op te zitten hoor.
Als je een boer op je weide laat (en je bent zelf geen landbouwer) dan krijg je er die niet meer af tenzij hij vrijwillig weggaat.
persoonlijk meegemaakt, en er een heeeeel wrange smaak aan overgehouden.....

mjers
Berichten: 1788

#29 , 06 okt 2015 13:12

Met landbouwwetgeving moet je heel goed oppassen, en ik spreek uit ervaring.
Als die boer kan bewijzen dat zijn koeien op uw weide grazen (tegen betaling of gratis) , en hij speelt het hard, dan krijgt die boer recht op die weide!
Hij hoeft er geen 30 jaar op te zitten hoor.
Als je een boer op je weide laat (en je bent zelf geen landbouwer) dan krijg je er die niet meer af tenzij hij vrijwillig weggaat.
persoonlijk meegemaakt, en er een heeeeel wrange smaak aan overgehouden.....
U hebt het over de pachtwet... Is inderdaad in het voordeel van de boer, maar je krijgt die wel degelijk van uw grond hoor. Mits je de pachtwet volgt uiteraard.

Het is niet omdat die boer z'n koeien op de weide grazen dat hij automatisch rechten krijgt... Als ik morgen een leegstaande weide zie, en ik laat er zomaar mijn koeien op, kan ik geen aanspraak maken op de pachtwet voor dat willekeurig stukje weide. Zo makkelijk gaat het allemaal niet.

hansvdc
Berichten: 9

#30 , 19 feb 2016 10:13

Heb vernomen dat het eigenlijk om onrechtmatige bezetting gaat. Heb op de griffie van het vredegerecht een formulier gehaald om hem vrijwillig te laten verschijnen met vraag om te voorkomen dat zijn dieren nog op mijn grond komen. Ik verwacht dat hij een omheining plaatst zodat zijn dieren niet om perceel komen. Grond was verkocht vrij van pacht. Heeft onlangs pacht op mijn rekening betaald maar heb ik direct terug gestort met in mededeling blijf van mijn grond. Heb geen idee hoe hij aan mijn rekeningnummer kwam. als het niet lukt dagvaarding.

Terug naar “Landbouw recht”