Info en advies gezocht!!!

Nairobi104
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Info en advies gezocht!!!

#1 , 23 nov 2017 13:45

Hallo,

Sinds dit jaar huur ik een weide voor mijn paarden

Allemaal super tof na lang zoeken en werk gehad te hebben met boterbloemen ect konden uiteindelijk de paarden op de weide gaan

Dag erna gaan wa naar de weide en zien we dat het gras is afgereden :'( uiteraard helemaal in paniek voor de paarden of ze al dan niet gewond waren of dergelijke

Bij deze heb ik dan ook mijn paarden op kleiner stukje moeten plaatsen zodat ze konden verder doen

Bij deze heeft de opdrachtgever de balen hooi dan genomen en wilt deze nu ook niet vergoeden

Ik betaal vrij veel per jaar voor die weide en nu heeft er dan iemand nog er hooi van gemaakt terwijl ik dus letterlijk betaal voor da gras zodat ze kunnen eten hier heeft em 8 balen hooi af gehaald dit is een kost in aankoop van 320 euro en is voor mijn paarden dus 2 maand ruwvoer in de winter

En opdrachtgever wilt dit niet vergoeden en vind dit maar belachelijk want volgens hem is dit maar gras maar voor mij is dit voedsel voor men beestjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2017 14:01

Vanaf het moment dat het huurcontract voor die weide ingaat, moet daar normaal gezien niemand anders meer op die weide zijn om gelijk wat te doen, tenzij anders overeengekomen in de huurovereenkomst. Als u kan aantonen wat de "waarde" van dit gras was omgerekend in prijs van voer, zou u een vergoeding kunnen vragen.

Stel uzelf wel de vraag of het dit waard is voor u: kans is groot dat het huurcontract niet verlengd wordt als je hier een zaak van maakt. Langs de andere kant: als je er geen zaak van maakt, kan je er van opaan dat dit volgende jaren opnieuw zal gebeuren. Wat wil je zelf? Een vergoeding voor dat gras, los van de gevolgen voor het verderzetten van het huurcontract? Indien dat het geval is, schrijf je eerst een aangetekend schrijven waarin je een vergoeding vraag voor het afgereden gras. Wees daarin héél concreet: zeg wanneer het huurcontract ingegaan is, wanneer het gras afgereden werd, hoe zich dat voor u vertaalt in extra kosten voor eten voor de paarden en hoe je dit berekend hebt. Meld tenslotte dat je niet zal nalaten om naar de vrederechter te stappen indien je de geleden schade niet vergoed ziet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”