Landbouwrecht

macca
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Landbouwrecht

#1 , 18 nov 2017 18:57

Hallo,hebben 2 jaar geleden landbouwgrond geerfd en hebben de pacht voorlopig laten door lopen met de vermelding dat de gronden op termijn zouden verkocht worden.Situatie is nogal moeilijk uit te leggen via deze weg daar het gaat om 3 percelen(2 aan elkaar grenzend en 1 verderop) welke in een weide liggen en deze ganse weide word door de zelfde pachter of deels eigenaar?? bewerkt.De pachter heeft dus alles af gespannen,zelfs de losweg die naar het aparte perceel loopt.Onze percelen zijn dus niet meer toegankelijk,zelfs de perceelgrenzen zijn niet meer zichtbaar.Moeilijk dus om aan de mogelijke kopers te tonen waar de percelen juist gesitueerd zijn waardoor velen afhaken.Kunnen wij de pachter vragen of eisen dat hij alles open stelt of toegankelijk maakt.Ik heb nog vele andere vragen hier omtrent daar wij zelf niet op de hoogte zijn van de wetgeving hier over,maar ook geen grote kosten willen spenderen.Wij zijn particulier,willen onze gronden verkopen zonder problemen,maar blijkbaar is dit niet zo eenvoudig, en kunnen dus niet bij de boerenbond of SBB terecht met onze vragen(Heb al geprobeerd),weten jullie anders indien ge mij niet kunt helpen waar ik eventueel wel met mijn vragen terecht zou kunnen.Alvast bedankt voor jullie reactie.Mvg,Macca

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#2 , 19 nov 2017 21:04

U kan toch eens gaan vragen bij een notaris.
Die kan dan uw papieren inkijken

macca
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2017 16:43

advocaat weet het ook niet juist.Pachtwet blijkt nogal ingewikkeld

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 nov 2017 16:51

Daar voor ga je best bij een notaris op het platteland
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Landbouw recht”