Mondelinge Pachtovereenkomst - Pacht verhogen? (Meerdere eigenaars)

Iosh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mondelinge Pachtovereenkomst - Pacht verhogen? (Meerdere eigenaars)

#1 , 18 jan 2017 10:36

Hallo iedereen,

Ik bezit samen met 3 anderen, 2 hectare landbouwgrond. Deze grond word sinds circa 30 jaar verpacht aan een familielid van de 3 andere mede-eigenaars. Deze pachtovereenkomst is destijds mondeling aangegaan en de pachter is als hoofdberoep boer.

Korte achtergrond informatie: de grond was in het bezit van mijn grootmoeder, en de 3 medeeigenaars zijn mijn nonkels. Met dit deel van de familie heb ik echter geen banden. Ik heb deze grond verworven als plaatsvervangende erfgenaam en ben nooit geaccepteerd worden. Hierdoor, heb ik praktisch geen informatie over hoe deze grond precies beheerd wordt.

Deze grond brengt ongeveer €200 aan pachtopbrengsten op. Er bestaat geen schriftelije pachtovereenkomst, maar deze pacht wordt wel jaarlijks overgeschreven. Ik zou deze pacht echter willen verhogen, omdat deze al 30 jaar aan een vrienden/familieprijsje verpacht wordt, maar weet niet, hoe dit precies in zijn werk gaat. Ik heb onlangs aan de 3 medeeigenaars voorgesteld om de pacht te verhogen maar hierop kwam geen reactie.

Zou iemand mij kunnen vertellen, of het mogelijk is deze pacht te verhogen, en hoe dit in zijn werk gaat als de andere medeeigenaars hier geen voorstander van zijn?

Dank bij voorbaat

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding