Wegel naar mijn bos

vtec
Topic Starter
Berichten: 170

Wegel naar mijn bos

#1 , 15 mar 2016 23:35

De wegel naar mijn bos (150m vanaf de straat) is onverhard en heeft de voorbije maanden enorm afgezien door de regenval, het is nu een wegel vol kraters.

Wie of wat er "eigenaar" van is of verantwoordelijk voor is, geen idee eerlijk gezegd, maar wat mag ik wel (zand?) en zeker niet doen (steenpuin?) om de putten op te vullen zodat we er weer door kunnen rijden zonder schade aan de auto te riskeren?

Het aantal aanpalende en dus van de wegel gebruik makende eigenaars schat ik op 5-7 (maar sommige komen er nooit gezien de toestand van hun eigendom). En met nooit bedoel ik minstens 5 jaar, dus compleet verwaarloosd.

Alvast bedankt voor jullie goede raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#2 , 16 mar 2016 08:49

Eerst opzoeken of er een erfdienstbaarheid van doorgang is.

Vindt je in de koopaktes.
Je zou van ieder perceel dat gebruik maakt van de doorgang de koopaktes moeten kunnen inkijken/aanvragen, want het kan zijn dat er bij jou niks staat, terwijl er bij je voorbuur staat dat ie jou moet doorgang geven (zelf ondervonden).
Kan ook dat er nu mensen gebruik van maken, die er helemaal geen recht op hebben.

Wat je, voor alle zekerheid, eerst kan doen (en is goedkoper) is bij de provincie, atlas der buurtwegen eens gaan navragen of er (ook) een openbare buurtweg ligt op die doorgang. Dan zou de gemeente die moeten onderhouden, wat ze dikwijls niet doen...

Normaal mag je in alle gevallen de putten opvullen met grind.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 16 mar 2016 09:04

Ligt deze wegel toevallig niet in Oostkamp?

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”