Bijgebouw omtoveren tot studio voor dochter

Orijanneman1
Topic Starter
Berichten: 3

Bijgebouw omtoveren tot studio voor dochter

#1 , 12 jan 2016 11:28

Beste,

Bedankt om de moeite te nemen om dit te lezen.
Het zit namelijk zo, wij kochten een huis, met een betonnen bijgebouw in de tuin (volledig afgescheiden van de hoofdwoning, +-35 vierkante meter, met een verdiep). Deze werd door de vorige eigenaars als duivenkot gebruikt en bevat wc/lavabo/chauffage en alle leidingen voor water en elektriciteit. Deze staat op bouwplan.

Toen wij daar introkken hebben we niet veel aandacht besteed aan dit bijgebouw, enkel gebruikt als opbergruimte. Paar jaren geleden merkte ik dat de geraamtes van ramen en deuren aan het rotten waren,dus besloot ik beter te isoleren en deze te vervangen. Hierdoor zijn de buren gaan klagen bij de gemeente, waardoor grote discussies ontstonden en gemeente verbod ons om iets met die betonnen constructie te doen.

Nu is mijn vraag: Mag ik dit bijgebouw VANBINNEN renoveren (het is namelijk gewoon een betonnen 'onafgewerkte' constructie): gyproc platen tegen de muur, laminaat vloer plaatsen, keukentje installeren, badkamer installeren zodat mijn dochter, die net afgestudeerd is daar kan intrekken. Zo heeft ze haar eigen privacy, zonder huur te moeten betalen.
De persoon die ik hiervoor moet contacter bij de gemeente negeert al mijn e-mails, ben al een paar keer langsgegaan maar was steeds afwezig. Ik zou nu graag met concrete feiten afkomen, want ik snap niet waarom ik iets, dat op mijn eigen eigendom is, voor privé doeleindes niet mag gebruiken?

Over hoe het bijgebouw ingeschreven is, weet ik niet zo goed. De gemeente helpt me hhier alleszinds niet bij.

Hopelijk kan u mij wat verderhelpen, of weet u hier wat meer over wat betreft de regelgeving.

Bedankt voor het lezen,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2016 11:55

Deze staat op bouwplan.
Bedoelt u hiermee dat het deel uitmaakte van de bouwvergunning?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 jan 2016 12:52


Reclame

Terug naar “Landbouw recht”