extra uitleg inzake pachtwet?

jeroenvds
Topic Starter
Berichten: 1

extra uitleg inzake pachtwet?

#1 , 29 apr 2014 08:31

Hallo,

wij hebben vorig jaar een stuk landbouwgrond gekocht welke in pacht was/is van een landbouwer.
Het stuk grond doet dienst als weide voor 3 koeien.

Ondertussen al heel veel opgezocht inzake de pachtwegeving maar ik zit nog met een paar vragen:

1. de notaris vertelde mij bij de verkoop van het stuk grond dat wij enkel de pacht konden opzeggen op het moment van goedkeuring bouwgrond. Is dit correct? Want ik lees dat de opzegging kan gedaan worden als de grond bouwrijp is, wat hij al jaren is.

Is de notaris hier correct in of zijn wij verkeerd ingelicht en hebben we maanden tijd verloren ?

2. de landbouwer heeft een opzegtermijn van minimum 3 maanden, kan deze in overleg ook ingekort worden ?

Alvast bedankt

Mvg
jeroenvds

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 30 apr 2014 12:33

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”