Afspanning afbreken

deske86
Topic Starter
Berichten: 18

Afspanning afbreken

#1 , 07 jan 2014 22:18

Enkele jaren geleden kregen wij een stuk land ter beschikking vlak naast onze weilanden.

We hebben hier nooit iets voor moeten betalen, maar we moesten het wel zelf afspannen met palen/draad.

Nu hadden we dit allemaal in 1 geheel afgespannen, samen met onze stukken land.
Wegens enkele wijzigingen is dit stukje nu verhuurd aan onze buur.

Zou het een probleem geven (wettelijk gezien dan) wanneer ik mijn draad en palen afbreek die op dat stuk land staan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 07 jan 2014 22:20

Nu zal uw buur het moeten afspannen/palen.

deske86
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 07 jan 2014 22:26

Dat is dan inderdaad hun probleem...
Spijtig genoeg komen we niet zo goed overeen... Hoewel ik zelf nog altijd niet snap waarom of wat er juist is misgelopen.
Ik vermoed dat ze zelf hadden gehoopt de stukken grond te kunnen kopen die ik nu bezit en aanpalen aan hun woonst, maar eveneens aan mijn woning.

Dus mensen die nog niet eens goeiedag zeggen tegen mij, die gun ik dan ook mijn palen niet (zelfs al zou ik er nadien ook niets meer mee kunnen doen).

Bedankt voor je snelle reactie! Want mijn buurvrouw is in staat om binnen de 5 min. de politie op te bellen en ik wil zelf liever geen problemen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 07 jan 2014 22:33

De afspraak van de palen was blijkbaar met de vorige eigenaar ...afspraak u mag gebruiken maar u paalt af.
Met de nieuwe eigenaars hebt u geen zaken en het zijn uw palen.
Wel vlug zijn want op een 101 oproep moet politie binnen de 15' ter plaatse zijn.

Beter is te zorgen dat de mondelinge overeenkomst met de vorige eigenaars op papier wordt gezet waaruit duidelijk blijkt dat het UW palen zijn.

deske86
Topic Starter
Berichten: 18

#5 , 08 jan 2014 18:37

We hebben voldoende mensen die komen helpen.
Ik ben er vrij zeker van dat we dat kunnen afbreken op een zeer korte tijdspanne.

Probleem is wel dat ik die mondelinge overeenkomst niet op papier ga kunnen zetten omdat de eigenaar niet in de buurt woont.
Wat ik wel kan proberen is het in een sms-bericht of e-mail toch aan hem te vragen en dat hij mij dan antwoord met zijn akkoord.
Ik heb ook nog altijd de factuur van die palen/draad.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 08 jan 2014 18:43

Uw gebruiksrecht is beëindigd en niets verplicht u de palen/draad te laten staan.

Terug naar “Landbouw recht”