landbouwactiviteit die door groei omgevormd is tot handelsac

davodin
Topic Starter
Berichten: 3

landbouwactiviteit die door groei omgevormd is tot handelsac

#1 , 25 apr 2013 23:49

Hallo,

Mijn vraag gaat over een bedrijf dat vroeger klein gestart is. Het ging goed en het groeide.
Het probleem is nu het volgende:
Vroeger produceerde men er landbouwgewassen die op het bedrijf ook werden opgeslaan en verkocht. Vandaag worden er door de groei echter ook gewassen opgeslaan die elders geproduceerd zijn, die producten worden door 'handelaars' afgehaald met grote vrachtwagens.
Eigenlijk is de functie handel op deze site belangrijker geworden dan landbouw.

Nu zou de opslagruimten dus nog uitgebreid moeten worden om de groei op te vangen, en zou de aanleg van een weegbrug en een verharding van een weg nodig zijn om de verkeersdoorstroom beter te leiden, allemaal wel in een agrarisch gebied.
Probleem is dus echter dat de gemeente ervoor gekozen heeft om de straat in te richten als 'residentiële woonwijk'. De meeste percelen zijn ondertussen volgebouwd.

Bovendien is de ruimtelijke situatie ook wel niet geschikt voor de groei van het bedrijf. Het bedrijf is gelegen aan een volgebouwd 1baanvaksstraatje, hier kan eigenlijk absoluut geen constant zwaar verkeer door.
Wat kunnen de buren doen? Aan welke tegenkantingen mag ik me verwachten? Welke problemen kunnen er opduiken?

Graag snel antwoord aangezien de procedure al loopt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 apr 2013 12:18

Er zal mogelijks een openbaar onderzoek volgen, waarop alle buren hun bezwaren kunnen uiten.
Ik vrees ervoor dat je nooit voor deze aktiviteiten een vergunning zal krijgen wegens NIMBY.

davodin
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 26 apr 2013 15:53

Hallo,

Er is niets tegen de landbouwactiviteiten, maar waarschijnlijk wel met de weegbrug en de verharding, dit gaat immers over vrachtverkeer, en niet meer over landbouw.

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”