loods op landbouwgrond

Wennie
Topic Starter
Berichten: 65

loods op landbouwgrond

#1 , 18 mar 2013 13:47

Als paardeneigenaar heb ik een weiland van 1.5 ha nu wil ik op dit weiland graag een opslagplaats zetten van 20 op 30m groot voor stockage van hooi, stro, tractor etc. Mijn weide is gelegen in agrarisch gebied.

Nu krijg ik te horen van de gemeente: had u boer geweest kon u gerust een vergunning krijgen zonder problemen.
Maar ik ben geen boer dus zet een kruis over uw project!! toch wel straf allemaal!

Nu is mijn vraag, weet er iemand of ik boer in bijberoep kan worden, en of ik dan wel mijn loods kan plaatsen?
Of zijn er achterpoortjes zodat ik toch verder kan met mijn project?

NB: Loods: 8 metalen palen en een dak, niet eens volledig dicht of afgesloten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007
Berichten: 737

#2 , 18 mar 2013 19:11

ik vermoed dat enkel uzelf kan weten dat u "boer in bijberoep" kunt worden
welke activiteit denkt u te gaan uitvoeren? manege? paardenmelk verkopen?...

freelance
Berichten: 2615

#3 , 19 mar 2013 00:12

Omzendbrief RO/2002/01: Richtlijnen voor de beoordeling van aanvragen om een stedenbouwkundige vergunning voor het bouwen of oprichten van stallingen voor weidedieren, geen betrekking hebbend op effectieve beroepslandbouwbedrijven

http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/Be ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Onder bepaalde ( strenge ) voorwaarden kan een niet professionele landbouwer een vergunning krijgen voor een stalling op weidegrond .
U dient te beschikken over een behoorlijk dossier .
20 x 30 is wel vrij groot ( ten opzichte van uw oppervlakte ) .
In ruimtelijk kwetsbaar gebied is dit nog moeilijker te verwezenlijken .
U kan ook landbouwer in bijberoep worden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”