Pachtovername dr landbouwer in bijberoep mogelijk ?

Riesling
Topic Starter
Berichten: 1

Pachtovername dr landbouwer in bijberoep mogelijk ?

#1 , 08 jul 2012 12:36

Ik zou naar een openbare verkoop gaan van een weiland waarvan de landbouwer die de weide maait en inzaait de huurder is. Ik vermoed dat dit hetzelfde is als pachter. Volgens de aankondiging heeft de landbouwer ook recht van voorkoop.
Mocht hij zijn recht van voorkoop niet gebruiken en – in de veronderstelling dat – ik de kans zou krijgen om de weide te kopen dan zit ik – als particulier – met een weide waarvan ik de pachter niet eraf krijg want hij heeft ook zonen en hij zou de pacht kunnen overdragen naar zijn zonen.
Ik ben echter ook als landbouwer ingeschreven, ik heb een exploitatie- en landbouwersnr. gekregen naar aanleiding van de mestinfiltratie op mijn weiland. Zou ik de pacht misschien kunnen overnemen indien ik de weide kan kopen of moet ik beroepshalve landbouwer zijn om dit te kunnen doen ?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding