Help!! Huurovereenkomst weide

urfali_63
Topic Starter
Berichten: 20

Help!! Huurovereenkomst weide

#1 , 28 mar 2011 11:40

Hallo allemaal,



Ik heb een probleem, ik ben overeengekomen met een huurder die mijn weide wil huren. Ik wil het wel allemaal middels een huurovereenkomst
vastgelegd hebben, maar kan nergens een model hiervoor vinden. Ik heb de notaris gevraagd of zij hiervoor een overeenkomst wil opzetten ,maar deze vraagt 500 euro ervoor wat al meer dan een jaar huur is.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen of als iemand mij kan wijzen waar het wel te verkrijgen is zal ik jullie heel erg dankbaar zijn.


Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vaoke
Berichten: 400

#2 , 03 apr 2011 22:06

Is de huurder/pachter een landbouwer/veehouder?
Zo ja.. niet doen; je krijgt hem of haar er nooit meer af.. tenzij hij of zij vrijwillig er van afziet !!!
Daarenboven brengt dat niets op; op jaarbasis "het niet-geïndexeerd kadastraal inkomen X een streekgebonden wettelijk vastgelegde coëfficient".. dat is veel minder dan de waarde van de weide bij verkoop en de belegging van deze opbrengst op een eenvoudige spaarrekening!
O ja, ik ga er van uit dat de weide gelegen is in agrarisch gebied.

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”