opzeggen pacht weide

turner
Topic Starter
Berichten: 4

opzeggen pacht weide

#1 , 27 mar 2011 20:14

Dag allemaal,

Ik kan een weide kopen van 50are grenzend aan mijn huis. Het probleem is dat een boer deze weide nog steeds gebruikt en niet weg wil. Deze boer heeft dus inderdaad ook voorkooprecht.
Indien ik het hoogste bod geef op deze weide kan ik dan ooit als particulier nog dit stuk weide van de boer opeisen?

dank u wel!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vaoke
Berichten: 400

#2 , 29 mar 2011 12:42

In antwoord op uw vraag.. dan zou er sprake moeten zijn van een bestemmingswijziging; m.a.w. het zou bijv. bouwgrond (rood ingekleurd) moeten geworden zijn.. dat in vervanging van bijv. de groene of gele inkleuring (natuurgebied of agrarisch gebied).
Wanneer den boer z'n voorkooprecht niet uitoefent, dus het niet aankoopt aan de tegenwaarde van uw bod.. dan kan hij het blijven pachten tot het einde der tijden en dat aan de prijs van het niet-geïndexeerd kadastraal inkomen maal een wettelijk vastgelegde coëfficient.
Anders gezegd, dergelijk iets als particulier aankopen zonder wijzigend perspectief.. dat is de slechtste belegging die U kan doen!!!

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”