reklamebord en kiesborden in wei

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

reklamebord en kiesborden in wei

#1 , 12 sep 2010 17:39

ik ben eigenaar van een weide , waar in de zomer een paar koeien op lopen endie verpacht is aan landbouwer , maar die bij wei heb ik opzegd en ze komt binnen enkele jaren vrij komt , mag ik tegen de gracht op de wei een reklamebord plaatsen of een ander bord zoals een kiesbord tijdens de verkiezingen terwijl de wei nog verpacht is als eigenaar
mag ik een paar fruitbomen op de wei planten ? zodat de bomen groot zijn tegen dat de wei vrij komt ?
mag ik de wei betreden als er geen koeien op lopen in de winter om er eens met mijn hond te wandelen ?

wat zijn mijn rechten?

fran

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 sep 2010 19:35

Volgens mij moet je overeenkomen met die landbouwer-pachter, en met hem overleggen wat wel en wat niet mag.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2010 23:39

mag ik tegen de gracht op de wei een reklamebord plaatsen of een ander bord
Daar heb je dus een bouwvergunning voor nodig. Ik zou eigenlijk eens willen weten hoeveel extra bouwvergunningen er aangevraagd worden in een kiesperiode...

Reclame

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#4 , 13 sep 2010 18:43

ik vind dat de pachter zo veel te zeggen heeft , je bent als eigenaar geen baas meer van je eigendom

en ik wist helemaal niet dat je daar een bouwvergunning voor nodig hebt ?voor reklamebord

een mens leert altijd bij

Terug naar “Landbouw recht”