Landbouwgrond en windmolens!

Annabel72
Topic Starter
Berichten: 2

Landbouwgrond en windmolens!

#1 , 07 jun 2010 08:09

Mijn moeder heeft een stuk landbouwgrond dat ze verpacht aan haar neef (er is nergens een pachtovereenkomst terug te vinden, waarsch gewoon mondeling akkoord). Nu heeft ze bezoek gehad van een firma die vertellen dat er kans is dat er een windmolen op haar stuk grond geplaatst kan worden(financieel erg aantrekkelijk) Zij heeft hiervoor reeds een voorakkoord getekend. Mijn neef doet echter moeilijk, hij moet zelf als pachter ook tekenen voor akkoord maar wordt wel ruim vergoed voor het stuk grond dat hij zou kwijt geraken door de windmolen. Wat als hij blijft weigeren?
Kunnen we hem om die reden van de grond af krijgen? En is er een belangrijk verschil tussen verpachten met en zonder pachtovereenkomst?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 07 jun 2010 11:24

Mijn moeder heeft een stuk landbouwgrond dat ze verpacht aan haar neef (er is nergens een pachtovereenkomst terug te vinden, waarsch gewoon mondeling akkoord). Nu heeft ze bezoek gehad van een firma die vertellen dat er kans is dat er een windmolen op haar stuk grond geplaatst kan worden(financieel erg aantrekkelijk) Zij heeft hiervoor reeds een voorakkoord getekend. Mijn neef doet echter moeilijk, hij moet zelf als pachter ook tekenen voor akkoord maar wordt wel ruim vergoed voor het stuk grond dat hij zou kwijt geraken door de windmolen. Wat als hij blijft weigeren?
Kunnen we hem om die reden van de grond af krijgen? En is er een belangrijk verschil tussen verpachten met en zonder pachtovereenkomst?
Is de neef landbouwer van beroep?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Annabel72
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 07 jun 2010 12:33

ja hij is landbouwer.
maar betekent het ook iets of er al dan niet een overeenkomst op papier bestaat of niet?

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”