Wat mag je doen op landbouwgrond?

ThomasVK
Topic Starter
Berichten: 1

Wat mag je doen op landbouwgrond?

#1 , 21 mei 2010 20:34

Ik ben geïnteresseerd in de aankoop van een stuk landbouwgrond dat in de buurt te koop staat. Ik ben geen landbouwer maar aanzie het als een veilige haven voor mijn geld en ik zou als hobby een deel van de grond willen bewerken.

Een deel van de grond zou ik willen gebruiken om groenten en fruit op te verbouwen, een andere strook zou ik braak laten liggen en de rest zou ik een bosfunctie willen geven.

Kan dit zomaar of zijn er tal van regels en vergunningen waar ik rekening met moet houden?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 21 mei 2010 21:51

Informeer bij uw gemeente welke de mogelijkheden zijn en verifieer voorafgaandelijk welk type van pacht er op het stuk grond rust. Anders zou nog wel eens onaangenaam verrast kunnen worden als u de pacht wenst op te zeggen....

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 21 mei 2010 22:00

Voor een bos ga je in ieder geval een vergunning nodig hebben.
Voor een boomgaard van hoogstam fruitbomen kan je subsidie krijgen, net zoals voor het aanleggen van een poel (waar je ook een vergunning moet voor aanvragen).

Reclame

Terug naar “Landbouw recht”