max faktuur

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

max faktuur

#1 , 25 jan 2019 11:07

Klopt het dat bloedonderzoeken NIET onder maximum factuur vallen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2019 12:03

Eigenlijk zijn dit toch zeer kleine bedragen van het remgeld 1 a 3 € naar gelang wat ze gedaan hebben .

Mijn max factuur is 650€ ge zal al goed ziek moeten zijn om dit te halen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#3 , 25 jan 2019 12:32

Dit is voor mensen die invalide zijn met aantal punten . VT heet dat . Rekeningen van 25 tot 50 euro zijn geen uitzonderingen . Die 1 tot 3 euro zijn voor mensen die 1 euro in het varken bij de dokter steken voor huisbezoek .

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2019 12:57

Die 1 tot 3 euro zijn voor mensen die 1 euro in het varken bij de dokter steken voor huisbezoek .
Toch niet ik moet zoals de meeste mensen 4€ betalen aan de huisarts.

Bij mijn huisarts is alles aan derde betalers rekeningen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jan 2019 13:04

dit las ik daarnet in knack op internet !

Als u naar een geconventioneerd huisarts gaat, eis dan dat uw bloedstaal naar een geconventioneerd laboratorium/bioloog wordt gestuurd en dat de huisarts dit op de aanvraag zet. Zo bespaart u tussen de 5 en 8 euro per bloedafname.

Wij gaan altijd naar de kliniek voor bloed afnamen, zo geeft de dokter binnen de twee uur de uitslag !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 25 jan 2019 13:39

Klopt het dat bloedonderzoeken NIET onder maximum factuur vallen ?
Enkel die bloedtesten waarvoor er een terugbetaling is komen in aanmerking voor de max. factuur.
Er zijn heel wat specifieke testen waarvoor geen tussenkomst is door de mutualiteit en die worden daarna ook niet in aanmerking genomen voor de max factuur.
Hetzelfde geldt als uw dokter geneesmiddelen voorschrijft waarvoor er geen tussenkomst is voorzien. Geneesmiddelen die je volledig moet betalen tellen dus ook niet mee.

De max. factuur is strikt gezien geen echte max. factuur!!!
Eerder een mooie politieke slogan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jan 2019 14:14



De max. factuur is strikt gezien geen echte max. factuur!!!
Eerder een mooie politieke slogan.

En dan maar beweren, bij hoog en laag, dat po......rs geen bedriegers zijn.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 25 jan 2019 15:26

Mijn max factuur is 650€ ge zal al goed ziek moeten zijn om dit te halen .
[/quote]
Haal ik op mijn één been, ben niet invalide en betaal bij de huisarts 0.04 €.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#9 , 25 jan 2019 16:23

650 euro is soms vlug te halen . Hangt veel van persoon tot persoon af . Inderdaad ..het is beter om er niet mee te maken te hebben .
Ook iets raar . Voor de verzekering betalen ze alles terug inzake dokterstarief (hospitalisatie-pre post periode)) . De ziekenkas betaald alleen terug op het wettelijk tarief .

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 25 jan 2019 16:35

Een privé hospitalisatieverzekering is qua regels dan ook niet afhankelijk van het RIZIV.
En de ene verzekering is ook de andere niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#11 , 25 jan 2019 16:44

De pre-post periodes zijn ook anders van ene verzekering tot andere .

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”