medisch onderzoek

Babs_22
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

medisch onderzoek

#1 , 24 nov 2018 12:26

Mijn echtgenoot moet op medisch onderzoek gaan voor zijn werk. Mag hij vragen achter een mannelijke arts? (Vorige controle was het een vrouw )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 24 nov 2018 12:47

Zonder de reden te kennen van je vraag zal hierop geen antwoord komen , een dokter is dokter zonder onderscheid van geslacht , motiveer je vraag en misschien komt er een advies of antwoord

Babs_22
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2018 12:51

Omdat hij zich meer op zijn gemak voelt bij een man. je mag toch zelf kiezen wie er aan je lijft komt!

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 nov 2018 16:14

Is dat door de bedrijfsarts? Indien dat een vrouwelijke arts is die deel uitmaakt van het personeel, gaat dat bedrijf niet speciaal voor uw man een andere arts aanwerven.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 24 nov 2018 16:49

Bedrijven worden af en toe geconfronteerd met mensen die zoiets wensen. Doorgaans wordt dat het volgende voorgesteld: de bedrijfsarts stelt een lijst op met onderzoeken/testen die uitgevoerd moeten worden en de werknemer in kwestie kiest dan de arts "waarbij hij/zij zich op zijn gemak bij voelt". Deze arts maakt een verslag op dat aan de bedrijfsarts wordt gegeven. Maar u draait zelf op voor de kosten voor een andere arts en de testen die afgenomen worden.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 24 nov 2018 17:28

Ik vraag zelf nooit of de arts een man, een vrouw, trans, homo, lesbisch of bi is. Het diploma telt, en verder niets. Nog even en we moeten op formulieren voor een onderzoek aanduiden welke haarkleur we liefst hebben.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 24 nov 2018 17:41

Of is het TS die niet wil dat een vrouw haar echtgenoot bepotelt :lol: ?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

katwezel
Berichten: 375

#8 , 24 nov 2018 18:37

Beetje off topic maar wat doe je dan met transgenders ?

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 24 nov 2018 18:40

Of wat doe je met een controlearts? Sorry, maar ik wil een dokter van het ander geslacht?

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 24 nov 2018 18:46

Ik had een collega/leerkracht die vond dat mannen een das moesten dragen. Mannen zonder das vond ze het laagste; die mochten haar ook geen hand geven of aanraken. Toen ik vroeg of een arts of ambulancier zonder das haar dan wel mocht aanraken bij een noodgeval, zei ze zeer overtuigd: nee, dan nog liever dood. Ongelooflijk.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

eylis
Berichten: 8840

#11 , 24 nov 2018 21:30

@oude belg, voortgaand op de uitspraken van je collega, stel ik me een zeer merkwaardige outfit van haar echtgenoot voor bij de echtelijke bed-activiteiten van je collega....bloot maar mét keurige das?

Oude Belg
Berichten: 3192

#12 , 24 nov 2018 21:38

@oude belg, voortgaand op de uitspraken van je collega, stel ik me een zeer merkwaardige outfit van haar echtgenoot voor bij de echtelijke bed-activiteiten van je collega....bloot maar mét keurige das?
Ongehuwd (uiteraard): mens is zo zot als een geit. Geeft toch nog steeds les :roll:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Babs_22
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#13 , 26 nov 2018 13:10

ze werken samen met een externe dienst hiervoor, dus daar werken ook mannelijke artsen. dan zou dat in principe toch mogelijk moeten zijn ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 26 nov 2018 15:41

ze werken samen met een externe dienst hiervoor, dus daar werken ook mannelijke artsen. dan zou dat in principe toch mogelijk moeten zijn ?
Sinds wanneer gaat iemand vreemd aan de dienst, de werkrooster regelen van een medische dienst???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8840

#15 , 26 nov 2018 17:32

zoals lowie aangeeft: u bepaalt de enterne planningen niet. Als u een specifieke arts wil, kan dat, maar dan betaalt u er voor.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”