Terug aan het werk na ziekte bij andere werkgever

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Terug aan het werk na ziekte bij andere werkgever

#1 , 14 jan 2018 11:20

Beste,

Ik hoop dat dit het goede subforum is voor mijn vraag.

Hier mijn verhaal:
Sinds 1996 ben ik op de sukkel met de rug ( medische verslagen ter inzage).
Ik heb een multi segmenteel probleem in de rug: L5 spondylolyse en L3 - L4 discartrose en hoger gelegen ook niet geheel zonder problemen.
Een eenvoudige operatieve ingreep bestaat echter niet ( momenteel niet aankomen).
Ik heb echt overal ten rade geweest: Aalst ,Zottegem, Bxl, Gent, Antwerpen, Bonheiden.
Pijnlijke onderzoeken moeten laten doen zoals Facetblock, Facetdenervatie
Laatste job was interim (goed betaald) en door zware kiné oefeningen kon de rug het niet meer aan en was ik verplicht me de éérste keer ziek te melden op die 21 jaar.
Resultaat: C4 in de bus na 1 week ziekte en van die werkgever nooit nog iets gehoord.
Hierdoor nog eens dieper de afgrond in geduwd dan waar ik al zat met als gevolg in behandeling bij een psycholoog ( dik half jaar lang ).

Nu stilletjesaan begin ik terug zin te krijgen om werk te zoeken maar dit zal voor een heel pak lager in loon zijn dan mijn laatste job vrees ik.
De laatste tijd heb ik het zeer kalm kunnen aandoen met geregeld platte rust tijdens het middagjournaal.

De vraag waarmee ik zit is:
Stel dat ik een job vind die ik fysisch aan kan maar na een tijd is dit toch niet het geval omdat ik niet weet hoe mijn rug gaat reageren en ik herval dan gaan mijn ziekte uitkering een heel stuk lager zijn.
Bestaat hiervoor een regeling .
Het is toch niet de bedoeling dat iemand die 28j gewerkt heeft en een deftig loon had en door zijn gezondheid die niet meer mee wil uiteindelijk een uitkering krijgt van een aalmoes.

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding