Wettelijke basis voor zorgverlener in een VAPH instelling

jcorne
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wettelijke basis voor zorgverlener in een VAPH instelling

#1 , 21 okt 2017 21:52

Goeiedag,

ik had graag te weten gekomen welke acties een zorgverlener (opvoeder) mag ondernemen indien hij werkt bij een voorziening die is aangesloten bij het VAPH (Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap).

Ik had reeds het "Decreet betreffende de zorg- en bijstandsverlening" (28/08/2008) bekeken. Hierbij zijn tal van andere decreten te vinden, die bijvoorbeeld uitleggen welke medische zaken de opvoeder al of niet mogen doen (medicatie toedienen, temperatuur opmeten, ... )
Ik lees nu echter dat volgens artikel 3, dit decreet niet geldig is voor "persoonlijke assistenten, zoals vermeld in artikel 16, 4°, van het decreet van 7 mei 2004 tot oprichting van het intern verzelfstandigd agentschapmet rechtspersoonlijkheid Vlaams Agentschapvoor Personen met een Handicap".

Ik dacht eerst "persoonlijke assistenten", wij werken als een team, dus dat is niet persoonlijk ... maar dat zal wellicht een foutieve redenering zijn. :wink:

Kan iemand mij aub wat verder helpen, ben namelijk al uren, zelfs dagen aan het zoeken ... :'(

Duizend maal dank!!

Groetjes!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding