ziekenhuis factuur

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

ziekenhuis factuur

#1 , 22 jul 2017 12:14

ik weet niet waar ik het juist moet plaatsen,dus hier dan maar.
ik heb van april tot eind mei in het ziekenhuis gelegen (op de paaz),had eerst gebeld naar hospitalisatieverzekering of zij tussen kwamen (psychiatrie) en ze zeiden,ja voor 2000 euro per jaar.
nu krijg ik hier gisteren een factuur in de bus van 603 euro dat ik zou moeten betalen (zo begrijp ik het toch),kan dit,of moet ik dit gewoon doorgeven aan mijn verzekering?ik ben ten einde raad want ik heb helemaal het geld niet,sta op invaliditeit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Floes
Berichten: 115

#2 , 22 jul 2017 12:25

Als je het zelf niet hebt, kan je best een kopie van die factuur maken. Het origineel bezorg je aan je hospitalisatieverzekeringsinstelling. Zij gaan dan hun tussenkomst aan jou uitbetalen en dan kan jij daarmee je factuur betalen.
Contacteer de verzekering maandag eens.

Het ziekenfonds heeft allicht ook een dienst voor ledenverdediging. Je kan sowieso ook door hen je factuur nog eens laten nakijken of deze klopt en of de kosten gerechtvaardigd zijn. Ik werk zelf bij CM en wij hebben zo een dienst, maar ik ga er vanuit dat andere ziekenfondsen dat ook hebben.

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

#3 , 22 jul 2017 13:25

mijn vraag is eigenlijk een beetje of die 603 euro voor mij is,of voor de verzekering,ben bang dat die betaling voor mij is,want er staat op patienten faktuur..maar waarom heb je dan een hospitalisatie verzekering?

Reclame

Floes
Berichten: 115

#4 , 22 jul 2017 13:34

Een ziekenhuis rekent niet eerst af met de hospitalisatieverzekering. Zij sturen de factuur naar de patiënt. De patiënt moet zijn zaak zelf regelen met de verzekering.

Daar zal dus altijd 'patientenfactuur' of iets dergelijks op staan. Er zijn trouwens ook mensen die geen hospitalisatieverzekering hebben, maar op zich is dat niet de zaak van het ziekenhuis om dat te weten of niet.

Of uw kosten volledig gedekt zullen zijn, kan alleen uw verzekering u zeggen. Allicht blijft er een stukje over voor eigen rekening.

Gewoon maandag eens informeren.

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

#5 , 22 jul 2017 13:43

dank u
ik had wel eerst gebeld naar mijn verzekering en die zeiden dat ze voor 2000 euro tussen kwamen voor depressie enzo,dus ik hoop dat ik dat niet zelf moet betalen,ik ga maandag zeker informeren

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”