Rustoord koopt materiaal zonder te melden

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

Rustoord koopt materiaal zonder te melden

#1 , 27 apr 2017 10:48

Mijn echtgenoot verbleef een paar maanden in een rustoord doordat hij na een val niet meer kon gaan. Na enkele weken kocht ik een rollator met tussenkomst van de mutualiteit voor meer dan de helft van de prijs. Hij gebruikte dit hulpmiddel in het rustoord.
Achteraf stuurde men mij een factuur om die tussenkomst terug te storten omdat ik zogezegd reeds 2 weken vroeger een aankoop gedaan had met tussenkomst, iets waar ik helemaal niets van af weet.
Na veel zoeken en telefoneren kwam ik te weten dat het rustoord op naam van mijn echtgenoot en met zijn mutualiteitsklevers een aankoop gedaan had.
Mijn vraag is nu : mag men vanuit het rustoord zo maar een aankoop doen zonder mij of mijn echtgenoot te verwittigen ? daardoor moet ik nu een bijkomend bedrag betalen voor iets waarvanwij niet op de hoogte waren en dat wij niet gekregen hebben. Is dat geen misbruik van vertrouwen ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding