Mutualiteit beëindigd arbeidsongeschiktheid

rsca
Topic Starter
Berichten: 3

Mutualiteit beëindigd arbeidsongeschiktheid

#1 , 29 dec 2016 20:35

Huidige situatie: sinds 5 jaar diagnose CVS. Sinds bijna 3 jaar volledig ziek thuis. (Krijg hulp bij huishouden, kan niet meer zelf gaan boodschappen doen,...)

Vandaag heb ik een brief ontvangen van het ziekenfonds waar in staat dat ik vanaf 1/1/2017 opnieuw aan het werk moet.

Echter kan ik dit echt niet aan. Ook mijn huisarts vind mij niet geschikt om te gaan werken. Tenzij 1u/dag of zoiets.

Bovendien komt er nog bij dat mijn werkgever onlangs verhuisde van 4km van mijn woonplaats naar 60km van mijn woonplaats. Ik kan mij zelfs niet lang genoeg concentreren om zo ver te rijden.

Vraag 1: Moet ik eerst op controle bij de arbeidsgeneesheer? Mijn werkgever verwacht mij maandag namelijk gewoon op de werkvloer.
Vraag 2: Is ontslag om medische redenen een optie? Heb ik dan recht op werkloosheidsuitkeringen?

Alvast bedankt..

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding