terugkrijgen inschrijvingsgeld sportwedstrijd

willycato
Topic Starter
Berichten: 27

terugkrijgen inschrijvingsgeld sportwedstrijd

#1 , 13 jun 2016 13:41

Ik weet niet goed onder welke rubriek ik dit moet plaatsen ....

Mijn dochter was ingeschreven voor een 3 daagse jumping in Nederland,
2 dagen voor aanvang van de wedstrijd heeft ze echter haar kaak gebroken, ziekenhuisopname en operatie.
Van deelname kon dus geen sprake zijn.

Mijn vraag aan de organisatie om het inschrijvingsgeld terug te krijgen blijft onbeantwoord ....
In het reglement staat dat er geen teruggave van het inschrijvingsgeld mogelijk is na het afsluiten van de inschrijvingsdatum.

Deze datum is opengebleven tot aanvang van de wedstrijd, wegens minder deelnemers dan verwacht kon tot het laatste moment nog ingeschreven worden.
Verder betreft het hier toch wel iets ernstiger en bewijsbaarder dan afkomen met een doktersbriefje wegens " verkoudheid"....

Alvast bedankt indien iemand hier een antwoordje of advies op zou weten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2016 14:37

Ik weet niet goed onder welke rubriek ik dit moet plaatsen ....
Aangezien er nog geen rubriek "buitenlandse wetgeving" is, plaatst u dit best op een Nederlands juridisch forum.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jun 2016 15:04

Moest het in België geweest zijn: als de algemene voorwaarden voor de sportwedstrijd "overmacht" niet vermeld als reden om je geld terug te krijgen, zou je je geld sowieso kwijt geweest zijn (tenzij de organisator zijn goede wil toont). De organisator heeft immers niets te maken met het ongeval van uw dochter.

Maar het zal hier idd Nederlandse wetgeving zijn die telt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”