einde afloop collocatie

maria_1982
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

einde afloop collocatie

#1 , 01 mei 2016 16:17

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Als de collocatie word beeindigd en gaat aflopen. Word er dan nog opvoorhand een gerechtsbrief verstuurd waarop staat dat het zal aflopen op die datum?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973
Berichten: 281

#2 , 01 mei 2016 16:41

De eerste mogelijkheid is dat de zieke de dienst verlaat.
De zieke kan, in overleg met de instelling, zijn behandeling vrijwillig verderzetten.
De geneesheer diensthoofd kan een verlenging van de maatregel aanvragen indien de symptomatologie aanwezig blijft of een vroegtijdig stopzetten van de behandeling een herval van het ziektebeeld kan veroorzaken. De aanvraag voor een verlenging, een verlengd verblijf genaamd, moet bij de griffie van het vredegerecht ingediend worden voor de 25ste dag van de 40 dagen van de opname.

Als er geen verlenging aangevraagd werd, krijg je ook geen brief meer

maria_1982
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mei 2016 16:52

Hallo,
Ik ben nu op nazorg. De nazorg eindigt op 7mei. Dus ik krijg geen bevestiging dat het eind datum zal aflopen?

Reclame

maria_1982
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mei 2016 16:39

Beste krisje,

Ik heb de brief ontvangen vandaag met de eind datum, 7mei 2016. Ik ben echt gelukkig dat het gaat aflopen binnen een week. Ik had 18maanden gehad en de reden was dat ik niet in orde was met men pas, inkomen en woonst. Raar maar waar. Belgie is toch maar een raar land. Ik hoorde niet thuis bij die mensen.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 02 mei 2016 22:00

Dat zijn geen redenen om iemand te colloceren en dat zal nog door parket noch door enige rechter worden aanvaard.
Reden van collocatie is steeds een medische reden de persoon vormt een gevaar voor zichzelf of voor derden.
Zal in geen enkele rechtbank noch in beroep om die reden weerhouden worden.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
art 488bis Burgerlijk wetboek

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”