Erkend of niet?

Brenda_p
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Erkend of niet?

#1 , 21 mar 2016 11:47

Uit diepgaand en verder onderzoek in mijn medische verslagen ben ik er tot op uit gekomen dat ik aan Sacralisatie L5 en aan scoliose lijd aan mijn onderrug.

Door deze aandoening kan ik dus niet elke job doen en kan ook niet echt fulltime werken door mijn rug en door mijn fibromyalgie.

Na besluit van adviserend geneesheer bij de Cm is er besloten om mijn deeltijdse hervatting te schrappen en heb ik de commentaar gekregen dat ik maar eens fulltime moet gaan werken, ben dit aan het proberen maar valt heel zwaar op mijn lichaam.

Mijn vraag is dus welke stappen moet ondernemen naar mijn rechten toe wanneer ik moet stoppen met werken omdat het niet meer gaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 21 mar 2016 11:50

Met alle respect, maar hebt u een diploma geneeskunde waardoor u zo'n diagnoses mag stellen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 mar 2016 11:52

U moet zo vlug mogelijk naar een arts gaan die uw bevindingen effectief vaststelt, want een eigen diagnose is waardeloos naar de buitenwereld toe.

Indien u stopt met werken moet u ook naar uw arts indien u uitkeringen wenst te krijgen (en dus een bewijs van uw arbeidsongeschiktheid wenst te krijgen).

Reclame

Brenda_p
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mar 2016 14:28

Deze diagnoses zijn 2 jaar geleden door mijn reumatoloog vast gesteld en staat in de verslagen van de onderzoeken die toen zijn gebeurd.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 21 mar 2016 14:59

U dient tijdig beroep in te stellen tegen de door de adviserend geneesheer genomen beslissing. Dat lijkt me de enige manier. Blijkbaar is de adviserend geneesheer na onderzoek van uw dossier en uw toestand tot de conclusie gekomen dat u medisch in staat bent om uw beroep (of een ander beroep waarvoor u in aanmerking komt) uit te oefenen. Mij lijkt het dat een medische opinie enkel kan weerlegd worden door een tegenexpertise en ongetwijfeld zal daar een mechanisme voor voorzien zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Brenda_p
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 mar 2016 16:41

Hoe pak ik dit het beste aan? Volgens mijn huisarts zou mijn dossier niet sterk genoeg zijn om verder te gaan.

Kan ik hiervoor eens langs een ombudsdienst of expertisebureau contacteren?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 21 mar 2016 17:00

U dient zelf een arts te vinden die wél van oordeel is dat u nog minstens 66% arbeidsongeschikt bent voor alle werk. Daarmee gaat u dan naar een vakbond, advocaat of start u zelf een procedure bij de arbeidsrechtbank. Die zal dan, als u dit vraagt, een derde arts aanstellen die als expert het oordeel van zowel uw arts als deze van de adviserend geneesheer zal bekijken en zelf een, quasi bindend oordeel zal stellen

Niet iedere ziekte is voldoende om 66% arbeidsongeschikt te zijn.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”