Hulp gevraagd over invaliditeit en werk

Peke481
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hulp gevraagd over invaliditeit en werk

#1 , 20 mar 2016 07:30

Hoi hoop dat iemand hier mij kan helpen met mijn probleem. Sta sinds 2 jaar op de invaliditeit. Hebben psioriasis artritis ontdekt bij mij waardoor ik voor het moment 66% invalide ben. Heb recht op verhoogde tegemoedkoming van de mutualiteit. Ben sinds 1jaar een herscholingscurcus aan het volgen bij het gtb. Nu heb ik deze even moeten stoppen omwille dat ze pas ook nog tbc bij mij ontdekt hebben. Hierdoor hebben ze mijn reumamedicijn moeten staken en zijn de pijnen terug op gekomen. Nu wou ik moest het beter gaan in september gaan werken. Maar ik mag dit totaal niet omdat ik dan al mijn rechten verlies! Klopt dit? Ik woon met mijn jonger broertje samen omwille dat wij op 2jaar onze beide ouders op jonge leeftijd verloren hebben aan kanker. Hierdoor krijg ik ook een een uitkering van samenwonende. Wij delen enkel de vaste kosten maar er blijft hierdoor bijna niets over om de maand rond te komen voor mezelf. Wat op het moment gewoon overleven is voor mij. Bestaat er ergens een instantie waar met recht zou kunnen hebben op een extra vergoeding? Ik wil werken, studeren maar door mijn ziekte sta ik gewoon met de rug tegen de muur. En deze situatie helpt me niet vooruit maar juist achteruit. Benzelf 36 jaar en kan gewoon niet verder en word daar een beetje gek van.

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding