fondsen verkocht aan dementerende man

stagiar_WZC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

fondsen verkocht aan dementerende man

#1 , 07 mar 2016 11:00

Sinds kort doe ik stage in een woon zorg centrum. Twee weken geleden is er een man vanuit een ziekenhuis hier bij ons opgenomen. De zoon van hem is er achter gekomen dat er tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis een vertegenwoordiger van een bank is langs geweest en aan zijn vader fondsen heeft verkocht van ongeveer €15 000,-. De man lag in het ziekenhuis op de loco motorische afdeling (splm 1?). In die periode werd er bij meneer een beginstadium van dementie gedetecteerd. De zoon vraagt zich af of dit wel (juridisch) mocht gebeuren dat er een vertegenwoordiger naar het ziekenhuis gaat om fondsen aan zijn vader te verkopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 07 mar 2016 11:02

Op zich zie ik daar geen probleem mee. Ik ga ervan uit dat de vader de afspraak in het ziekenhuis heeft laten doorgaan om praktische redenen?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 07 mar 2016 11:15

Dat gebeurt nog meer.
Daar is geen verbod op.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

stagiar_WZC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mar 2016 12:20

Oke bedankt voor jullie reactie. Dit zal ik doorgeven aan de zoon. Wij dachten eerst dat dit absoluut niet kon.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”