Medisch huis

amore
Topic Starter
Berichten: 8

Medisch huis

#1 , 21 jan 2016 12:13

Beste,

Wij hadden een huisdokter waar mijn vriend zijn GMD had. Nadien zijn we naar een andere stad verhuisd. Mijn vriend had zij eigen boekje gepakt bij de voorzorg, omdat ik er ook bijzat want we wonen nu samen, hij was bij de CM.

Na het verhuis zijn we opzoek gegaan naar een andere huisdokter maar daar kon ik zijn GMD NIET zetten omdat ik de andere moest annuleren en dat gaat niet alle tijden omdat je er volgens de dokter een jaar bij mpet blijven dus ging hij bij een dokter zonder GMD en kreeg hij groene briefjes.

Deze kreeg ik van de mutualiteit NIET terugbetaald omdat hij bij een medisch huis zir dus zijn we gegaan naar de dokter waar zijn GMD is en de dokter zei dat het GEEN medisch huis is. Ik nam contact op met de mutualiteit en kreeg een adres waar hij verbonden is. We zijn er noooit geweest, wel is hij daar geweest maar meer dan 5jr geleden toen hij bij zijn moeder woonde..maar hij was minderjarig.

Nu een aantal vragen:
- hoe kan hij zijn GMD ergens gezet hebben als hij bij een medisch huis was?
- moet je niet elk jaar tekenen voor het medidch huis of voor het gmd daar te laten staan?

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt, groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
amore
Topic Starter
Berichten: 8

#2 , 21 jan 2016 13:00

Beste,

Wij hadden een huisdokter waar mijn vriend zijn GMD had. Nadien zijn we naar een andere stad verhuisd. Mijn vriend had zij eigen boekje gepakt bij de voorzorg, omdat ik er ook bijzat want we wonen nu samen, hij was bij de CM.

Na het verhuis zijn we opzoek gegaan naar een andere huisdokter maar daar kon ik zijn GMD NIET zetten omdat ik de andere moest annuleren en dat gaat niet alle tijden omdat je er volgens de dokter een jaar bij mpet blijven dus ging hij bij een dokter zonder GMD en kreeg hij groene briefjes.

Deze kreeg ik van de mutualiteit NIET terugbetaald omdat hij bij een medisch huis zir dus zijn we gegaan naar de dokter waar zijn GMD is en de dokter zei dat het GEEN medisch huis is. Ik nam contact op met de mutualiteit en kreeg een adres waar hij verbonden is. We zijn er noooit geweest, wel is hij daar geweest maar meer dan 5jr geleden toen hij bij zijn moeder woonde..maar hij was minderjarig.
Volgens het Medisch huis is hij uitgeschreven in 2008, volgens de voorzorg is hij nog steeds ingeschreven.


Nu een aantal vragen:
- hoe kan hij zijn GMD ergens gezet hebben als hij bij een medisch huis was?
- moet je niet elk jaar tekenen voor het medidch huis of voor het gmd daar te laten staan?

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt, groetjes.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 21 jan 2016 14:02

als je bij een medisch huis bent aangesloten, mag er blijkbaar niks terugbetaald worden als je naar een andere dokter gaat.

Voor GMD moet je in theorie ( en dat is mi het enige jurdische correcte )ook tekenen aan welke arts je die toestaat

In de praktijk betalen ze een GMD aan de arts die de GMD het eerst attesteert. Een arts kan daarom "beter" ipv nieuwjaar te vieren al zijn attesten op 01-01voor GMD invullen en die naar het ziekenfonds doorsturen, want dat zijn ze nu blijkbaar aan het promoten GMD rechtstreeks naar de ziekenfondsen sturen.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”