Moeder mag dokter niet spreken??..

J.Danyi
Topic Starter
Berichten: 69

Moeder mag dokter niet spreken??..

#1 , 08 sep 2015 14:27

Hallo,

Mijn zus 41j is in het Psychiatrische kliniek 2 maanden. Van Juli tot nu toe..
Ze heeft een man en 4 kinderen. Niemand van de familie wist dat ze in de kliniek zat totdat ik gebeld heb naar haar man thuis
om eens te horen hoe dat het gaat. De man van mijn zus heeft dan MOETEN toegeven dat ze in kliniek ligt want het had toch geen zin om
daarover te liegen want ik vroeg haar aan de telefoon. Haar man heeft op een of ander manier ervoor gezorgd dat ze met dwang opgenomen werdt.
Haar man heeft met haar 20 jaar in nederland (Sneek) gewoont en mijn zus mocht haar familie niet zien. zij is sinds haar 18j leeftijd een jehova getuige
omdat hij haar daartoe heeft gedwongen. Als ze daarvoor niet zou kiezen dan zou zij hem kwijt zijn dus heeft ze sindsdien ervoor gekozen..
Zij heeft 20j lang geisoleerd geleeft in nederland en alles wat ze deed was voor de kinderen zorgen en eens naar de winkel gaan en hier en daar met de geburen praten. Familie was voor haar alleen haar man. Toen ze 21 jaar was woonde ze met hem in Nederland. De contact tussen haar broers,zussen,ouders was zeer weinig. De kinderen leefden ook geisoleerd en kennen niet een wat een verjaardag is. Mijn zus werd in nederland door haar man ook af en toe fysisch aangevallen. Zo heeft hij haar al eens gewurgd of mischien zelfs meerdere keer. Ik weet dat ze tegen mij nog zei dat hij haar gewurgd heeft. Ik kan hier nog heel veel dingen schrijven maar ik weet zelf niet waar ik moet beginnen.. Sowieso wilt mijn zus haar man en ze is zo smoor op hem dat NIEMAND voor haar anders bestaat of ZAL bestaan. Ze wou steeds in België komen wonen om in contact te zijn met de familie want de kinderen werden groter en groter en 1 is al getrouwd en daagd sindsdien niet eens op voor een bezoekje en als ze opdaagd dan is dat niet meer dan 5 minuten. Maar ik begrijp dat want de kinderen hebben NIETS gekend van de realiteit. Ze hadden alleen maar BIJBEL en de comunity ervan en dat is alles. Nu dat ze zelf ook ouder en ouder werd had ze het niet meer zien zitten om in Nederland oud te worden op een geisoleerde manier. Dus heeft ze mijn hulp gevraagd en ben ik naar daar gereden en ik wist niet wat er allemaal aan de hand was. Ik heb haar meegenomen naar huis in België en op die manier is ze in België gebleven want hij had geen keuze meer dus kwam hij achter haar aan en ze wonen nu in België in dezelfde stad als ik. Ze is psychisch beladen en door al die feiten die ze onbewust niet gezien heeft heeft ze nu een psychose. Ze heeft het steeds over wat hij haar aandeed en dat ze geen recht had om zelfs autoriteit over eigen kinderen te beschikken. Ze praat over haar dochter die getrouwd is met een jongen(jehova) die ze niet zeer accepteerd omwille van zijn gedrag tegenover haar dochter en tegen hun. Ze heeft het over haar prenataal gestorven kind die ze kwijt is.. Toch is ze smoor op hem en beschuldigd ze anderen van al deze feiten.. En de symptomen van psychose doen ook hun ding natuurlijk...
Ze is in een psychose ondertussen al 3jaar en haar moeder (ook mijn) heeft haar een bezoek gegeven maar als ze haar man ziet dan wilt ze niemand meer zien en wordt ze door hem gemanipuleerd om tegen haar familie te gaan enz enz..

Het is een hele chaos.. Ik persoonlijk denk dat ik weet wat ook nog meer ertoe heeft geleid dat ze een psychose heeft. Haar 4 kinderen hebben de realiteit gezien in België en de andere dochter(16j) die niet getrouwd is viert stiekem verjaardagen,feestjes, en rookt. De andere zoon (18j) lijkt een homo te zijn omdat hij die gedrag vertoont en mijn zus heeft het mij eens willen vertellen maar ze begon erover en daarna stopte ze erover....
En je ziet het ook aan haar zoon.. De andere zoon (12j) vindt jehova maar niets sinds kleins en speelt GRAAG spelletjes en ook schietspelletjes enz..
wat voor hun verboden was. M.a.w. ze studeerden jehova 21 jaar en opeens zien ze dat het allemaal anders is dan verwacht.. Ook zijzelf heeft de realiteit gezien want boos vroeg ze aan haar man waarom heb je mij nooit verteld dat dit de realiteit is of zo eruitziet.

Mijn moeder wil met haar dokter een gesprek hebben zodat de dokter ook de andere kant eens gehoord heeft.
De dokter wil de gesprek niet echt aan omdat mijn zus haar man de dokter al gemanipuleerd heeft om de moeder en ons als de slechte te zien..
Ik bleef bellen en opeens krijg ik te horen dat mijn zus de toestemming moet geven zodat mijn moeder met de dokter op een gesprek mag.
mijn zus heeft natuurlijk ook geweigerd omdat ze iedereen beschuldigd behalve haar man dat ze opgenomen is in kliniek terwijl haar man tegen mij
al gezegt heeft dat hij het heeft geregeld.

Mijn vraag is: Kan een moeder echt niet op een gewone gesprek gaan met de dokter die haar eigen dochter behandeld?
Mijn moeder wil geen inzage in het dossier maar wil met de dokter praten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding