weigering oorarts

moeder1
Topic Starter
Berichten: 116

weigering oorarts

#1 , 02 mei 2015 22:57

Misschien klinkt de vraag nogal 'idioot'.
Sinds februari is mijn dochter in de week bij papa, weekends bij mij. Ik ben er recent achter gekomen dat mijn dochter reeds werd aangeraden sinds medisch onderzoek school om een oorarts te raadplegen, rode trommelvliezen, lager gehoor. Dit wist ik niet papa gooit wel meer papieren de prullenmand in. Nadat ik om een andere kwestie clb contacteerde kwam ik erachter. Papa is nog steeds niet naar de oorarts geweest en ik kan uiteraard niet in de weekends. Kan ik dit op een of andere manier laten vaststellen? Er zijn veel symptonen van verwaarlozing maar de rechter heeft duidelijk keiharde bewijzen nodig om door hun leugens door te kunnen prikken. Medisch onderzoek dateert reeds van in november en hadden we eerder een regeling. Ik kreeg dus nooit de papieren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 mei 2015 09:22

wanneer is de wissel op vrijdag?

moeder1
Topic Starter
Berichten: 116

#3 , 04 mei 2015 09:53

Dat is nog niet bepaald. Vrijdag na school maar meestal is ze pas rond 17u30 thuis. Er is maar één oorarts in het ziekenhuis hier en die gaat voor ons echt niet op een vrijdagavond werken. Maar ja, na opzoeken van informatie ben ik er achter dat ik haar verhoor en sociaal onderzoek zal moeten afwachten. Bvb ze slaapt daar in een bergplaats zonder verwarming, water is verkeerd aangesloten zodat ze zich geregeled bezeerd omdat er warm water uit koude kraan komt, badkamermeubel hangt los, heeft ze maar aan te trekken en krijgt het op zich enzovoort. Er moeten blijkbaar eerst echt ongelukken gebeuren voor er wordt ingegrepen. Van't weekend vertelde ze nog dat papa meer half naakt rondloopt dan wat anders. Behoorlijk pijnlijk te moeten ondergaan hoe je kind wordt tekort gedaan.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 13 mei 2015 23:58

...vele symptomen van verwaarlozing....
Hebt u al eens gedacht aan ee sociaal onderzoek via de sociale dienst van de jeugdpolitie van de lokale politie.
Regelgeving OCJ
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

moeder1
Topic Starter
Berichten: 116

#5 , 18 mei 2015 20:50

Inmiddels veel veranderd. School regelde vandaag nog zelfs uitzonderlijk een bezoek aan de kapper, haren centileters over haar ogen... Met heel de stapel aan bewijzen naar de politie gestapt en ze nemen de zaak ernstig. Met dank toch aan politie van Veurne die ruim (bijna 2 uur) de tijd namen om te luisteren en echt het gevoel gaven te luisteren. Proces verbaal is opgemaakt en is inderdaad sprake van verwaarlozing. Sociaal onderzoek komt er nog, dat was eerder aangevraagd maar die wachttijd duurt lang. De agent zei dat het nu veel sneller zal gaan. Met 'dank' aan mijn voormalig advocaat die niets deed met de vele bewijzen, inmiddels heb ik ook een ander bekwaam advocaat. De zaak ziet er compleet anders uit. Ook kunnen we gebruik maken van slachtofferhulp. Jeugdbescherming wordt in ieder geval ingeschakeld.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”