Globaal medisch dossier

G.v.d
Topic Starter
Berichten: 1

Globaal medisch dossier

#1 , 04 apr 2015 09:38

Wij zijn al jaren bij dezelfde huisarts geweest die uiteraard ook ons gmd beheerde. Toen onze huisarts op pensioen ging heeft hij ons een cd-rom overhandigd waar heel onze medische geschiedenis op staat. Maar, toen onze nieuwe huisarts de cd- rom probeerde te lezen ging het fout. onze vorige huisarts gebruikte blijkbaar een oud programma dat door andere programma's niet herkend wordt. nu is mijn vraag: bestaat er een dienst die dit probleem kan oplossen want daar staan gegevens op ( van mijn vrouw vanaf haar geboorte tot nu, en van mij al 20 jaar) die zeer nuttig zijn voor de nieuwe huisarts. ( anders moeten wij bij elke consultatie heel onze voorgeschiedenis herhalen , en soms vergeet je bepaalde dingen zoals allergische reacties op bepaalde geneesmiddelen enz.) Wie kan ons helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 apr 2015 12:17

heb je enig idee wat het bestandsformaat zou zijn?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 apr 2015 15:34

Kan je oude huisarts niet vragen om een kopie met een werkbaar programma, of vragen welk programma hij wel heeft gebruikt.

Reclame

Jasper.S
Berichten: 48

#4 , 07 apr 2015 12:17

Ik vermoed dat je nieuwe huisarts best de hulp inschakelt van de leverancier van de software. Zij zullen die oude bestanden wel kunnen uitlezen en/of converteren naar het nieuwe bestandsformaat.
Ik ben er van overtuigd dat er in hun contracten met die software-leverancier dergelijke dingen voorzien zijn. Jij hebt immers niets verkeerd gedaan, noch je oude huisarts, noch je nieuwe huisarts. Compatibiliteit is een dienstverlening die waarschijnlijk door hun voorzien wordt.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”