nomenclatuurnummer en het legaal uitvoeren van praktijk.

SBJ
Topic Starter
Berichten: 1

nomenclatuurnummer en het legaal uitvoeren van praktijk.

#1 , 25 feb 2015 21:52

Mensen,

ik ben bij een dokter geweest en die weigerde mij een briefje te geven voor het bedrag van betaling terug te vorderen.
De dokter vertelde mij als antwoord dat hij geen nummer kreeg voor op dat briefje te noteren en weigerde dit mij dan ook te geven na de betaling plaatsvond.

Mijn vraag mag een dokter praktijk op patiënten uitvoeren zonder die nomenclatuurnummer?
En de tweede is het mogelijk een uitvoering van Medische therapie of behandelingen uit te voeren zonder een zogenaamd briefje voor het bedrag terug te vorderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 25 feb 2015 21:59

Wat heeft die dokter met je gedaan?
Ik vermoed een behandeling niet erkend door RIZIV zodat er geen nomenclatuurnummer voor bestaat.
Dat is dus mogelijk en legaal (tenzij hij illegale handelingen heeft gedaan natuurlijk).
Maar hij kan daar geen briefje voor terugbetaling door mutualiteit geven (ik denk je dat bedoelt?)
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 26 feb 2015 11:53

Best naar uw ziekenfonds daar de zaak uitleggen...probleem is dat u geen enkele kwitantie zal hebben...
Maar deze kunnen wel deze gegevens doorgeven aan de controledienst van volksgezondheid - medische inspectie.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”