Terugbetaling ziekenfonds geweigerd

abcdef
Topic Starter
Berichten: 2

Terugbetaling ziekenfonds geweigerd

#1 , 12 feb 2015 15:05

Hallo,

Op 28 januari 2015 heb ik getuigschriften van 25 januari 2013 bij het ziekenfonds in de brievenbus gestoken.
Aangezien dit nog binnen 2 jaar na het einde van de maand van verstrekking is, ging ik ervanuit dat de terugbetaling nog in orde zou komen.

Nu heeft het ziekenfonds mij echter het volgende geantwoord:

"De attesten voor verstrekte hulp blijven inderdaad 2 jaar geldig. Als u deze in de brievenbus dropt dan leggen deze echter nog een volledig parcours af."... "Nu zijn deze bij ons officieel binnen gekomen op 3 februari 2015, dus kunnen wij deze niet meer terugbetalen"

Klopt het wel wat zij zeggen?
Zou 28/1 (datum dat ik het in de brievenbus heb gedaan) niet de datum moeten zijn waarmee zij rekening moeten houden?

Ze verwijzen naar het artikel 174 van de wet van 14 juli 1994, maar daar word ik niet wijzer van.
"De vordering tot betaling van geneeskundige verstrekkingen verjaart twee jaar na het einde van de maand waarin de verzorging is verstrekt of deze prestaties al dan niet betaald werden via de derde-betalersregeling;"

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 feb 2015 15:46

Heb u enig bewijs dat u op die datum uw attest in de bus hebt gestoken?

abcdef
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 feb 2015 15:58

Nee ik heb hier niet direct een bewijs van. Maar ze ontkennen ook niet dat ik het dan in de brievenbus heb gestoken, ze zeggen enkel dat ik er rekening mee had moeten houden dat het dan nog enkele dagen duurt.

"Het neemt sowieso 7 tot 10 dagen vooraleer deze terugbetaald worden. U had deze attesten onmiddellijk moeten afgeven aan het loket van uw kantoor naar keuze."

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”