vader takelt snel af...

Lily1978
Topic Starter
Berichten: 3

vader takelt snel af...

#1 , 02 jan 2015 22:29

mijn vader heeft reeds enkele hersen-infarcten gehad, waardoor tot hiertoe enkel zijn motoriek licht verstoord was, en zich veel duizelig voelde. nu afgelopen week heeft hij een zwaarder infarct gehad. hij kan niet meer lezen of schrijven en vindt in gesprek zijn woorden haast niet meer. hij woont op een studio, 2de verdiep en kan haast de trappen niet meer op/af.

nu staat hij sinds 2 jaar op werkloosheidsuitkering. een fatale fout van hem door zijn toestand.

dus mijn vragen... kan hij overgaan van die werkloosheid op volledige invaliditeit gezien zijn toestand?
aangezien alleen wonen dan nog überhaupt op een 2de verdiep zonder lift, echt amper meer haalbaar is, waar zou hij terecht kunnen met zijn beperkt inkomen?
een soort van "revalidatiecentrum"? hoewel zijn toestand niet verbetert. de schade die nu al is toegebracht aan zijn hersenen door de verschillende infarcten, is onomkeerbaar.

kan iemand mij aub adviseren wat ik allemaal voor hem zou kunnen doen?

alvast hartelijk dank!

ps voor iedereen een beter nieuwjaar gewenst dan voor mij en pa.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 02 jan 2015 22:36

Sociale dienst van ziekenfonds eens raad vragen evenzo bij sociale dienst vakbond en huisarts.

bartvdv
Berichten: 1911

#3 , 02 jan 2015 23:47

Je vader via de spoeddienst laten opnemen in een ziekenhuis, kan ook de sociale dienst van het ziekenhuis in gang zetten om een opvangplaats te helpen zoeken. En bewindvoering overwegen ?

Reclame

Lily1978
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 03 jan 2015 00:45

bart, wat moet ik verstaan onder "bewindvoering"?

lucas123
Berichten: 483

#5 , 03 jan 2015 09:56

Mbt bewindvoering:
http://www.elfri.be/voorlopige-bewindvoerder" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.selgoal.be/voorlopige-bewind ... wetgeving/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”