Narcisme

chrispetr
Topic Starter
Berichten: 2

Narcisme

#1 , 12 mar 2014 08:38

Hoi iedereen,
Ik weet niet of dit de juiste topic is.
Ik zou het kort houden,
Na de dood van mijn vader is mijn broer 180° gedraaid,vroeger was er geen probleem,maar nu is hij onhandelbaar.
Zoals bij meerdere overlijdens komt meestal door discussies de ware aard van de mens naar boven,spijtig genoeg.
Na al de verwijten die ik al heb mogen horen en de toegevingen die ik constant moet doen ben ik het nu echt beu aan het worden.
We hebben een bepaald bedrag op een gezamenlijke rekening gestort om eventuele belastingen en onvoorziene schulden van onze Pa te kunnen betalen.
Nu eist hij de helft van dat geld op,waar ik uiteraard niet mee akkoord kan gaan,omdat de belastingen nog niet binnen zijn,en er is nog een rekening die openstaat die moet betaald worden,en waar we verzet op getekend hebben,dus afwachten wat de uitkomst daarvan is.
Omdat ik dit aanhaal,wil hij van geen wijken weten,en gaat hij mij voor de vrederechter brengen om zo aanspraak te kunnen maken op dat geld.
Het heeft geen zin om in dialoog te gaan met mijn broer,hij zal en heeft altijd gelijk,zelf mij beschreeuwen enz...
Hij stuurt mij een aangetekend schrijven,waar hij mij van vanalles en nog wat van verwijt.
Dat is al één bewijs.door de mails tussen hem en mij,heb ik hem gevraagd wat ik hem ooit heb misdaan en waarom de bedoeling is om mij steeds te kwetsen,Hij antwoord daarop,dat hij mij zal blijven ketsen zolang hij dat nodig acht.(2de bewijs)
Heb wat gegoogeld,en ben tot de vaststelling gekomen dat mijn broer een narcist is,alle symptomen zijn bij hem aanwezig.
Hoe moet ik dat nu aanpakken,hoe kan ik dat duidelijk maken aan de vrederechter,indien ik moet voorkomen.Ik vrees ervoor dat het nooit zal ophouden,hij kan zich bij niets neerleggen.
Wie kan en wil mij hier inlichtingen geven,en wat moet ik doen om dit te stoppen?
Ps,sorry voor mijn zinsbouw en dt fouten,ben niet geschoold,vandaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 12 mar 2014 11:12

U mondeling, schriftelijk ook dus via mail lastig vallen noemt men stalking ( wettelijke term belaging)
Is een (van de weinige) klachtmisdrijf en zal u duidelijk moeten aangeven bij de politie dat u vervolging wil. U kan in dat geval op elk moment de procedure stoppen.
Als uw broer naar de vrederechter stapt... laat hem rustig doen zal daar, zoals u het uitlegt, totaal geen gelijk krijgen.

Op hij aan een narcistische disfunctie zou hebben laat die diagnose maar over aan psychiaters en of psychologen, zou ook een dissociale persoonlijkheidsstoornis kunnen zijn.

Reclame

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”